Renovatie ramen
Geplaatst: 04 feb 2024 09:12
Hallo
In november heb ik 4 nieuwe ramen laten plaatsen ik mijn woning.
Het is een bekende en grote firma (die vaak reclame maakt op de radio) warbij ik besteld heb.
Voor de werken moest er een voorschot van 90% betaald worden. Er werd ongeveer 94% betaald (= de bedragen die men vroeg).
Het was een onderaannemingsbedrijf die de werken kwam uitvoeren.
Na de werken heb ik gezien dat er schade was aan al m'n vensterbanken (originele van vroeger) en aan 1 van de ramen aan de pvc-rand (= een gaatje in).
De werkmannen kon ik hierover niet aanspreken, want ze kunnen geen woord Nederlands en ik geen Pools.
Ik heb de firma verscheidene keren gecontacteerd. De juiste persoon zou mij terug bellen, maar dit gebeurt niet.
Komende week bel ik terug om mijn eisen te stellen:
Kan ik eisen:
*dat daar een nieuw raam komt? Het is nog in garantie en hun fout.
*dat ik het openstaande saldo niet meer moet betalen doordat die fout gebeurd is of een andere financiƫle tegemoetkoming? (Een bok voor korting op een volgende aankoop hoef ik niet. Er komt geen volgende keer.)
*waar (bij welke dienst voor consumentenzaken) kan ik terecht voor als de firma moeilijk doet?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten
Phietje
In november heb ik 4 nieuwe ramen laten plaatsen ik mijn woning.
Het is een bekende en grote firma (die vaak reclame maakt op de radio) warbij ik besteld heb.
Voor de werken moest er een voorschot van 90% betaald worden. Er werd ongeveer 94% betaald (= de bedragen die men vroeg).
Het was een onderaannemingsbedrijf die de werken kwam uitvoeren.
Na de werken heb ik gezien dat er schade was aan al m'n vensterbanken (originele van vroeger) en aan 1 van de ramen aan de pvc-rand (= een gaatje in).
De werkmannen kon ik hierover niet aanspreken, want ze kunnen geen woord Nederlands en ik geen Pools.
Ik heb de firma verscheidene keren gecontacteerd. De juiste persoon zou mij terug bellen, maar dit gebeurt niet.
Komende week bel ik terug om mijn eisen te stellen:
Kan ik eisen:
*dat daar een nieuw raam komt? Het is nog in garantie en hun fout.
*dat ik het openstaande saldo niet meer moet betalen doordat die fout gebeurd is of een andere financiƫle tegemoetkoming? (Een bok voor korting op een volgende aankoop hoef ik niet. Er komt geen volgende keer.)
*waar (bij welke dienst voor consumentenzaken) kan ik terecht voor als de firma moeilijk doet?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten
Phietje