Pagina 1 van 1
Treinabonnement opzeggen nooit op tijd
Geplaatst: 27 nov 2023 07:54
door BEPAK
Ik heb sinds bijna een maand een treinabonnement naar het werk, maar tot hier toe is de trein letterlijk geen enkele dag op tijd geweest. Hierdoor mis ik steeds mijn aansluiting en ben ik een half uur te laat op het werk. Ik ben dit grondig beu en zou het abonnement willen stopzetten wegens niet voldoen aan de dienstverlening. Nu volgens de regels krijg je maar 75% terugbetaald in de eerste maand, 65% in de tweede maand, enz. Dus niet pro rata van het aantal maanden dat je de dienstverlening gebruikt hebt. Kan dat als zij niet voldoen aan hetgene waarvoor het contract afgesloten was?
Re: Treinabonnement opzeggen nooit op tijd
Geplaatst: 27 nov 2023 08:22
door BEPAK
Een trein vroeger is ook geen optie, dan moet ik zodanig vroeg op dat ik beter met de auto ga. Doel was net om met de trein op een normaal uur te kunnen vertrekken zonder te laat te komen door files. Op de terugweg is de trein ook vaak te laat.
Re: Treinabonnement opzeggen nooit op tijd
Geplaatst: 27 nov 2023 08:40
door LeenW
Over hoeveel vertraging spreken we? Want de NMBS rekent pas vanaf 6 minuten vertraging en garandeert daarom geen aansluitingen die korter zijn.
Bovendien heb ik mijn twijfels dat de overeenkomst u stiptheid garandeert. Ze brengen u (meestal) van de ene plaats naar de andere, maar daar stopt het ook.
Re: Treinabonnement opzeggen nooit op tijd
Geplaatst: 27 nov 2023 11:37
door Inazuma
Die overeenkomsten zijn zo opgesteld dat de NMBS er altijd het beste uit komt ...
Enige dat je kan doen is voor elke vertraging (volgens NMBS normen dan) een klacht indienen en compensatie vragen ...
https://www.belgiantrain.be/nl/support/ ... 20aanvraag