webshop levert niet, maar betaalt ook niet terug. na +7maand

Ivanders
Topic Starter

webshop levert niet, maar betaalt ook niet terug. na +7maand

#1 , 23 jun 2009 14:37

Hallo,
Even uitleggen dat ik uit belgië ben en dat ik via een nederlandse webshop een item gekocht heb van 614 euro.

Dit item (een tv) werd me bezorgd en meteen bleek dat er vanalles mis was. kleuren kwamen niet goed, (groene gezichten) vlekken her en der.
Hier foto's van genomen en gemeld aan de verkoper.

Deze maakte geen problemen, liet de tv retour halen. en beloofde me via mail mijn geld te crediteren omdat ze geen zelfde tv meer in stock hadden. (mail op datum van 10/11/2008)

Echter vandaag heb ik nog steeds geen geld ontvangen. Ze beschikken uiteraard over mijn gegevens en heb ik hun ook al meermaals gemaild en zelfs aangetekend verstuurt.

Dit geld rendeert dus mooi op hun rekening...

Sinds 10/11/2008 blijft het dood aan hun kant van de lijn.
Geen mails, geen telefoontjes. geen antwoord op aangetekend schrijven (2x)

Ik denk dat ze gewoon aan het wachten zijn tot ze opnieuw deze toestellen in stock hebben om deze vervolgens nog op te sturen. Ondertussen is dit item in de winkel en op andere webshops al 100 euro gezakt in prijs...

Kan ik hier volgens het NL, belgisch of europees recht iets tegen ondernemen?
Bestaan er in NL intrest vergoedingen? enz...

Ik lees het graag.

Met vriendelijke groeten,
I

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding