Ik rijd ondertussen iets minder dan 6 maanden rond met een voertuig dat ik gekocht heb via een handelaar.
Hiervoor heb ik het basisgarantiepakket genomen.
Inmiddels is er aan het licht gekomen dat er een verkeerde accu in het voertuig zit, de distributieketting en multiriem versleten is en bepaalde onderdelen van de multiriem ook dienen vervangen te worden.
De auto heeft een KM-stand van 63.XXXKM.
De verkoper van de wagen zegt dat de batterij niet tot de garantie behoort, gezien ik hiervoor de premiumgarantie moet hebben.
Inmiddels hebben ze groen licht gegeven voor de rest te herstellen, dit heeft bijna 2 maanden geduurd.
Nu is mijn vraag, dit zijn zaken die al lang moeten gezien zijn toen het voertuig werd klaargemaakt voor verkoop/keuring.
Is hier mogelijk bedrog aan te pas gekomen? Valt de accu onder de verkoper zijn verantwoordelijkheid, gezien hij de auto geleverd heeft met een verkeerde accu?
Ikzelf voel me redelijk bedrogen gezien ik in het verleden nog problemen heb gehad met het voertuig, en deze problemen echt wel de druppel te veel is, veilig voel ik me ook al niet meer in mijn auto.
Groetjes!