Hallo,
Ik ben sinds september aangesloten bij een nieuwe fitness. Hier heb ik een jaarcontract afgesloten.
De betaling van het lidgeld gebeurt via domiciliering.
Nu heb ik gemerkt dat er voor dezelfde referentieperiode al 3 keer onterecht geld is afgehaald van mijn rekening, bovenop het lidgeld.
Mijn lidgeld is wekelijks €8,99. De eerste keer haalden ze €17,98 er af, daarna €55,14 en daarna nog eens €35.96.
Toen ik het opmerkte na 2 onterechte afhalingen heb ik de fitness een mail gestuurd met de vraag om uitleg. Hierop zeiden ze mij at er een fout in hun systeem was en dat het onterecht afgehaalde geld verrekend zou worden. Ik zou 6 weken geen lidgeld moeten betalen.
Deze week haalden ze echter opnieuw onterecht geld af. Nu heb ik via mijn online banking hun domiciliering stop gezet en opnieuw een mail gestuurd.
Had ik de domiciliering mogen stopzetten of niet, en wat zijn mijn rechten?