Beste,
Met een vereniging bestelden we een week geleden Pull's met een opdruk bij een winkel. We kregen een bestelbon mee waar op staat dat deze
Pull's: 62
Merk: fruit of the loom
Kleur: olijfgroen
Opdruk in twee kleuren van een tekening
Levering ten laatste 24-06-2006
en verschillende maten in totaal voor ongeveer ?1300.
Twee dagen later kregen we volgende boodschap,
De pull kunnen niet tegen dan, maar wel misschien een maand later geleverd worden omdat de kleur op was. Spijtig genoeg is onze vereniging dan reeds een maand met de werking bezig...
Volgende voorstellen werden gedaan:
Neem een andere kleur die beschikbaar is voor dezelfde prijs
Neem een ander model pull en betaal per pull extra bij voor het verschil in prijs.
Neem dezelfde pull die de winkel bij een andere leverancieer haalt en betaal ook het verschil bij!
Ik zou dus: of andere kleur, of ander model en ?40 bijleggen of ander leverancier (moet ik hier reking mee houden?) en betaal ?70 bij!
Ik wilde geen van de bovenstaande keuzes, en zou graag het geld recupereren van de winkel in kwestie, Waar zo goed als het volledig bedrag reeds betaald is. (?1200)
De winkel weigerd mij terug te betalen en verplicht mij met andere woorden een andere product aan te kopen of te wachten tot over 2 maanden. Het gebruik van de pulls is dan reeds half verloren. Ze kwamen ondertussen tegemoed om een andere merk tegen dezelfde prijs aan te bieden, echter een ander model en andere (maar ook groen) kleur. Ik weigerde en ben hierbij uit de winkel geduwd...
Is dit een practijk die zij mogen toepassen? Is het de moeite om naar het vredegerecht te stappen?
Vriendelijke groeten, Pieter