Aangekochte tv niet meer beschikbaar

duplo
Topic Starter

Aangekochte tv niet meer beschikbaar

#1 , 26 mar 2009 13:01

Hallo,

Eind december heb ik bij een grote electroketen een plasma-tv besteld (met voorschot). Deze werd afgeleverd in de winkel rond half januari. Door omstandigheden hebben wij deze nog niet kunnen afhalen, dit werd gemeld en dit was geen enkel probleem om deze nog een paar maanden in magazijn te bewaren.

Door een misvertand hebben de verkopers onze bestelde tv echter in de toonzaal opgehangen. Als wij deze nu willen afhalen, krijgen wij dus een toestel mee dat 2.5 maand continu heeft gespeeld. Een nieuw exemplaar kan niet meer besteld worden, omdat dit een einde reeks is.

Wat zijn nu m'n opties? De opvolger van dit toestel kost 1599,- en deze willen ze me niet in de plaats geven voor dezelfde prijs.

Onze bestelde TV was echt een koopje (775,-), en een gelijkaardig toestel vind ik niet meer voor dezelfde prijs. Men heeft me nu 10% korting aangeboden op het demo-model, maar daar heb ik gemengde gevoelens bij. Op het nieuwe toestel zou ik ook ongeveer 10% krijgen, maar dit ligt ver boven het budget van de 775,-

Wat zijn nu m'n rechten? Is men verplicht om mij een gelijkaardig toestel aan dezelfde prijs te geven? Hoe kan men bepalen wat een "gelijkaardig toestel" is? In de televisiewereld is het aanbod enorm groot...
Om die reden wil ik dus m'n geld zeker niet terug, maar ik wil echt een toestel met die specificaties voor de overeengekomen prijs. Ik wil ook niet uitwijken naar een ander merk.

Alvast bedankt voor jullie input!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding