ADSL provider DOMMEL eindfacturatie weigering terugbetaling
Geplaatst: 09 mar 2009 09:49
Situatie schets:
Ik betaalde de rekeningen altijd op tijd via 6 maandelijks overschrijving, dus 6 maand op voorhand.
De laatste factuur betaalde ik in januari voor de periode 2009/01/11 - 2009/07/11.
Ik heb een aangetekend schrijven verstuurd naar DOMMEL om mijn omzeg te geven met 1 maand en 7 dagen opzegtermijn. De brief werd verstuurd op 20 januari 2008 en hierin gaf ik de datum van 28 februari als afsluit datum en vroeg hier expliciet achter een terugbetaling van de reeds betaalde maanden (ik heb namelijk MAAR 1 MAAND EN 10 DAGEN gebruik gemaakt van de 6 maanden aangerekende maanden). Ik kreeg een brief van DOMMEL terug via de post dat de brief goed was aangekomen op 27 januari 2009 en dat eindfacturatie met de financiële dienst ging bekeken worden.
Rond 20 februari is onze ADSL verbinding afgesloten, ook op de klanten inlog site van DOMMEL zie ik dat mijn status op “beëindigd” staan.
Ik zag echter dat mijn informatie zoals adresgegevens nog niet aangepast waren. Omdat ik mijn eindfacturatie (=terugbetaling) niet wil mislopen mail ik naar de DOMMEL helpdesk en meld ik mijn nieuw adres en vraag nog eens expliciet naar de terugbetaling van de teveel betaalde maanden.
Hun antwoord:
Ten eerste heb ik dit expliciet niet gevraagd aangezien ik verhuisd ben en naar TELENET ben overgestapt (dus ook geen belgacom telefoonlijn meer heb).
Wat is het nut van een opzegbrief dan?
Ten tweede is mijn internetverbinding (terecht) afgesloten, dus ik wil zeker GEEN 35 euro per maand betalen voor een website en mail dat ik niet meer nodig heb.
Waarom de 6maandelijkse betalingen aan te bieden als het bij verbreken van het contract dan toch (steeds) verkeerd afloopt voor de consument, enkel voor hunzakken te vullen dan?
Kleine rekensom:
Gegevens afkomstig van mijn laatste factuur (151362)
Termijn Prijs (€)
6 maanden 215.69
1 maand 35.94833333
=> Aangezien ik slechts internet heb gekregen tot 20 feb, heb ik zeker 4 maand teveel betaald (van 11 maart tot 10 april = 1, 11 april tot 10 mei = 2, 11 mei tot 10 juni =3, 11 juni tot 10 juli = 4). Daarenboven heb ik de periode van 20 feb tot 11 maart ook geen internetverbinding gehad = een halve maand.
4 maanden 143.7933333
1/2 maand 17.97416667
SOM = 161.7675 €
Aangezien ik mijn opzeg heb gegeven en de internetverbinding stopgezet is kan ik toch mijn geld terug eisen??
Kan ik verdere stappen ondernemen? Ik heb allesinds al geantwoord op hun mail dat ik terugbetaling eis.
Alvast bedankt!
Ik betaalde de rekeningen altijd op tijd via 6 maandelijks overschrijving, dus 6 maand op voorhand.
De laatste factuur betaalde ik in januari voor de periode 2009/01/11 - 2009/07/11.
Ik heb een aangetekend schrijven verstuurd naar DOMMEL om mijn omzeg te geven met 1 maand en 7 dagen opzegtermijn. De brief werd verstuurd op 20 januari 2008 en hierin gaf ik de datum van 28 februari als afsluit datum en vroeg hier expliciet achter een terugbetaling van de reeds betaalde maanden (ik heb namelijk MAAR 1 MAAND EN 10 DAGEN gebruik gemaakt van de 6 maanden aangerekende maanden). Ik kreeg een brief van DOMMEL terug via de post dat de brief goed was aangekomen op 27 januari 2009 en dat eindfacturatie met de financiële dienst ging bekeken worden.
Rond 20 februari is onze ADSL verbinding afgesloten, ook op de klanten inlog site van DOMMEL zie ik dat mijn status op “beëindigd” staan.
Ik zag echter dat mijn informatie zoals adresgegevens nog niet aangepast waren. Omdat ik mijn eindfacturatie (=terugbetaling) niet wil mislopen mail ik naar de DOMMEL helpdesk en meld ik mijn nieuw adres en vraag nog eens expliciet naar de terugbetaling van de teveel betaalde maanden.
Hun antwoord:
Dus ik krijg te horen dat mijn internetverbinding gewoon doorloopt...Geachte,
hartelijk dank voor uw email.
Wij blijven u onze diensten aanbieden tot 2009/07/11, waardoor een terugstorting dus niet mogelijk is.
U kan dus nog geruime tijd genieten van uw internetverbinding
Ten eerste heb ik dit expliciet niet gevraagd aangezien ik verhuisd ben en naar TELENET ben overgestapt (dus ook geen belgacom telefoonlijn meer heb).
Wat is het nut van een opzegbrief dan?
Ten tweede is mijn internetverbinding (terecht) afgesloten, dus ik wil zeker GEEN 35 euro per maand betalen voor een website en mail dat ik niet meer nodig heb.
Waarom de 6maandelijkse betalingen aan te bieden als het bij verbreken van het contract dan toch (steeds) verkeerd afloopt voor de consument, enkel voor hunzakken te vullen dan?
Kleine rekensom:
Gegevens afkomstig van mijn laatste factuur (151362)
Termijn Prijs (€)
6 maanden 215.69
1 maand 35.94833333
=> Aangezien ik slechts internet heb gekregen tot 20 feb, heb ik zeker 4 maand teveel betaald (van 11 maart tot 10 april = 1, 11 april tot 10 mei = 2, 11 mei tot 10 juni =3, 11 juni tot 10 juli = 4). Daarenboven heb ik de periode van 20 feb tot 11 maart ook geen internetverbinding gehad = een halve maand.
4 maanden 143.7933333
1/2 maand 17.97416667
SOM = 161.7675 €
Aangezien ik mijn opzeg heb gegeven en de internetverbinding stopgezet is kan ik toch mijn geld terug eisen??
Kan ik verdere stappen ondernemen? Ik heb allesinds al geantwoord op hun mail dat ik terugbetaling eis.
Alvast bedankt!