Pagina 1 van 1

NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 24 aug 2021 10:34
door Purple
Kan je een zending weigeren aan de hand van foute info van de verkoper?

Vrouw koopt sandalen op een .nl webshop.
Buiten "wegens Covid kan de verzending wat langer duren" vermelden zij niets speciaal.
Contactgegevens zijn allemaal in Nederland, verzending via PostNL.

Nu 2 weken later krijgen wij bericht van Bpost dat er een pakje voor ons uit China bij de douane ligt en er een kost is van 18.9euro voor dit wordt vrijgegeven.

Dit blijkt om haar sandalen te gaan.

Kunnen wij dit weigeren?
De sandalen waren maar iets goedkoper dan hier in de winkel, dus geen duidelijke fake van een paar euro ofzo.

Moeten we melden dat we dit weigeren? (als dit kan)
Of gewoon niet reageren en return to sender?

En natuurlijk proberen het aankoopbedrag (28euro) terug te krijgen van de webshop.
Op hun website staat herroeping mogelijk tot 14 dagen na ontvangst. (maar kunnen we ook herroepen als we ontvangst weigeren?)

Re: NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 24 aug 2021 12:55
door Inazuma
Zit je nog binnen 2 weken na bestelling ?
Annuleren dan ...

Re: NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 24 aug 2021 13:03
door WP002
Betaald met creditcard? Zo ja bedrag terugeisen.

Re: NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 24 aug 2021 13:30
door Purple
Betaald met creditcard? Zo ja bedrag terugeisen.
Neen, helaas niet. Was met bankcontact.

Re: NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 24 aug 2021 13:46
door LeenW
Waren dit btw en invoerrechten? Dat diende u zelf na te kijken, zie onderaan https://financien.belgium.be/nl/douane_ ... ommerce#q3

Re: NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 24 aug 2021 14:20
door WP002
Waren dit btw en invoerrechten? Dat diende u zelf na te kijken, zie onderaan https://financien.belgium.be/nl/douane_ ... ommerce#q3
Als men de koper deed geloven dat de webshop in Nederland was gevestigd, dan is er sprake van bedriegelijke verkoop.

U kan klacht neerleggen bij de Economische Inspectie, maar ik zou er niet al te veel van verwachten.

Re: NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 24 aug 2021 16:20
door mava105
Die webshop kan wel in NL zijn gevestigd, maar die plaatst pas zijn bestelling (in China) nadat jij hebt besteld, en geeft uw adres op als bestemmeling.

Re: NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 24 aug 2021 17:17
door LeenW
Waren dit btw en invoerrechten? Dat diende u zelf na te kijken, zie onderaan https://financien.belgium.be/nl/douane_ ... ommerce#q3
Als men de koper deed geloven dat de webshop in Nederland was gevestigd, dan is er sprake van bedriegelijke verkoop.
Daar kan ik inkomen, maar een .nl site lijkt mij op zich onvoldoende om van bedrog te spreken.

Re: NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 24 aug 2021 19:42
door Sianna
Maar.... Als je in NL besteld hebt, dan heb je toch btw betaald? Waarom komen er dan nog inklaringskosten van de douane bij, ook al komt het pakket uit China?
Voor zover ik begrepen heb (en heb ondertussen zelf al 2x iets besteld vanuit China, btw op betaald en niks extra moeten betalen hier), van zodra je Europees btw hebt betaald, hoef je geen inklaringskosten/verwerkingskosten/douanekosten meer te betalen.
Is het een optie om de factuur (met vermelding van betaalde BTW) naar de postdienst doormailen en aangeven dat je wel degelijk btw hebt betaald, en dus hun kosten weigert? Dat is, indien je de sandalen nog wil, natuurlijk.
Anders zou ik eveneens het pakket gewoon weigeren.

Re: NL shop blijkt dropshipper

Geplaatst: 25 aug 2021 09:19
door WP002
Zoek eens op Facebook de groep "Ali vs. de rest" op voor meer uitleg.