waar zit mijn loodgieter

prudence
Topic Starter

waar zit mijn loodgieter

#1 , 18 nov 2008 09:18

Ik heb veranderingswerken laten uitvoeren door een geregistreerd loodgieter in september 2006.

De werken omvatten het leveren en plaatsen van een HR centrale verwarmingsketel op gas. Van de factuur +/- € 4000 werd € 3000,- onmiddellijk betaald. De werken dienden pas afgewerkt te worden als de mazout voorraad op zou zijn. Dan zou ook de aansluiting en overschakeling op aardgas gebeuren. Omdat het onverhoopt lang bleef duren tot de mazout opraakte heb ik uiteindelijk ook de laatste € 1000,- betaald in juni 2007.

Vorige week is de mazout eindelijk opgeraakt en na veel getelefoneer en e-mails, zou de loodgieter de werken komen afmaken. Echter hij daagt niet op. Ik heb ook géén bevestiging tenzij telefonisch dat hij zou komen. Wel heb ik zelf telkens ons telefonisch contact bevestigd per e-mail omdat ik bevreesd was voor problemen.

Wat kan ik in dergelijk geval ondernemen?

Het dient bovendien allemaal bijzonder snel te gaan wegens géén verwarming of warm sanitair water.

Het is natuurlijk niet slim alles al betaald te hebben, echter wilde ik de loodgieter ook niet laten wachten omwille van het feit dat ik nog veel mazout had. Ik ga er ook van uit, dat zijn contractuele verbintenissen blijven bestaan ook al is zijn factuur betaald.
Wel vreesde ik natuurlijk voor stopzetting of faillissement van het bedrijf maar dat is gelukkig niet het geval.

Dank aan iedereen die mij hieraan advies wil geven.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding