Pagina 1 van 1

Webshop betaalt geannuleerde bestelling niet terug

Geplaatst: 11 aug 2020 14:30
door ElGargamel
Ik heb een speeltuin aangekocht bij een Nederlandse webshop. De verzending liet heel lang op zich wachten, ik heb meerdere malen gevraagd naar status updates en ik kreeg steeds hetzelfde excuus: "wegens corona duurt het wat langer dan gewoonlijk". Na een maand wachten op verzending heb ik de bestelling geannuleerd, en ik kreeg bevesting van de webshop dat het bedrag binnen 10 werkdagen terugbetaald zou worden.

Na 10 dagen geen restitutie, en heb ondertussen ook al enkele emails verstuurd met de vraag waar mijn geld blijft. Ik krijg telkens weer hetzelfde antwoord, het is corona en ik wordt gevraagd om geduld te hebben. We zijn nu alweer een maand verder en ik begin er genoeg van te krijgen. Ik heb ze ook al gewezen dat ze in verzuim van hun plicht zijn om mij binnen de 14 dagen na ontvangst van berichtgeving over de annulatie mij het verschuldigde bedrag terug te betalen. Er is voor deze webshop ook geen telefoonnr beschikbaar, anders had ik al lang een telefoontje gepleegd.

Welke stappen kan ik ondernemen? In eerste plaats een aangetekend schrijven, maar wat zijn de volgende stappen? Welk recht is van toepassing, of welke instanties kan ik aanspreken indien het over een Nederlandse webshop gaat?

Re: Webshop betaalt geannuleerde bestelling niet terug

Geplaatst: 11 aug 2020 16:14
door Blaatpraat
Beste is via het ECC te werk gaan:
https://www.eccbelgie.be/uw-rechten/kla ... en-bij-ecc

Nederlands recht is hier van toepassing.

Re: Webshop betaalt geannuleerde bestelling niet terug

Geplaatst: 15 aug 2020 10:52
door WP002
Hebt u met een creditcard betaald? Dan kan u het geld via de creditcardmaatschappij ook terugvorderen, maar daar mag u niet te lang mee wachten.