Het is meer dan 2 maanden dat ze mijn tv meegenomen hebben. En meer dan 4 maanden dat het probleem zich voor doet.Dus ze willen het nog steeds uitstellen. Ik nam inderdaad sommige gesprekken op maar in heb er ook voor gezorgd dat er veel op mail staat.
Hoe lang moet ik nog wachten voor een terugbetaling? Dit is toch crimineel dat ze mijn geld meer dan 5 maanden hebben terwijl ik zonder het product zit. 4 weken redelijk termijn is lang geleden voorbij. Ik moest hier bovenop nog kosten maken..
Allemaal prima maar daar kan niemand hier U bij helpen, noch het antwoord opgeven. Zagen kunt U beter bij het bedrijf of op een andere plek doen.
Crimineel, ja misschien, maar zo zitten veel grote bedrijven in elkaar en daarnaast maakt elk mens fouten.
U had gelijk de juiste wetgeving moeten aankaarten en de koop laten ontbinden (kunt U wss nog steeds doen).
Normaliter kunt U met een bedrijf ook een afspraak over hoe lang het gaat duren en als ze vaag doen dan kunt U een maximum termijn afspreken bij normale herstellingen (herstellingen waarvan een "redelijke termijn" voor reparatie bekend is). Als het bedrijf daar niet mee akkoord wilt gaan kunt U aandringen op ontbinding van koop. Let op doe dit alles via mail/post, hierbij wordt bij mail normaliter een reactie binnen 1 week verwacht, daarna kunt U gerust een nette herinnering sturen, na 2 weken kunt U een wat krachtigere (nog steeds) nette mail schrijven. Na 1 maand (mocht men nog steeds niet reageren) kunt U ermee na de overheid of ombudsman.
Let wel op dat U het juiste mail-adres (of post) gebruikt en ook dat ivm corona Reacties soms wat langer op zich kunnen laten wachten.
Doet U zelf niks dan vindt het bedrijf dat wel mooi en dan gebeurd er ook niks.
Normaliter hoort zo'n bedrijf ook binnen 1 maand terug te betalen, echter hanteren veel bedrijven een systeem waar ze pas na 1 a 3 maanden terugbetalen (welkom in het bedrijfsleven, wat hier de exacte wetgeving richting consumenten is moet U nakijken, volgens mij is dat in België tegenwoordig max 2 maanden maar dat heb ik zelf niet gecheckt).
Hier nog een linkje voor herroeping, bij herroeping is de termijn 2 weken, maar die kan anders zijn met andere dingen, echter zal 2 a 4 weken waarschijnlijk als redelijk gezien:
https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... uitoefenen
Ps, genoeg voorbeelden voor brieven of mails te vinden, hier is 1 zo'n voorbeeld mocht de terugbetaling U al toegezegd zijn:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... bedenktijd