bureaustoel / contract

gethez
Topic Starter

bureaustoel / contract

#1 , 17 jul 2008 21:19

Hallo,

Ik heb in een meubelwinkel een bureaustoel uitgekozen en besteld....

Nu kwamen ze tot 2 keer toe af met een ander model toen we hem mochten gaan ophalen...
Nu blijkt dat dit product verouderd is en niet meer gemaakt wordt...

Zij (de meubelzaak) stelden echter voor om het toonzaalmodel met 20% korting te verkopen, hetgeen veel te weinig is, want de stoel was licht beschadigd.... Dit aanbod hebben we dan ook niet aanvaard...

Als 2de voorstel kwamen ze af met het voorstel om in hun keten op zoek te gaan naar hetzelfde model (ze hebben het dus niet meer in voorraad, dus een toonzaalmodel)

Nu is mijn vraag, moet ik dit aanvaarden dat ze mij een stoel beloven (die plus minus 300 euro waard is) en mij een toonzaalmodel leveren (dus uit de doos en al gemonteerd en waarschijnlijk ook gebruikt en eventueel beschadigingen)... kan ik dit weigeren en mijn geld terugvragen?? Het is ten slotte geen goedkope stoel...kan ik mijn geld terugvragen of korting eisen??(ik heb reeds op voorhand betaald)

Dit spelletje is nu al zo’n 2 weken bezig...Als clausule in het contract staat “de koper heeft recht op prijsvermindering of ontbinding als herstelling of vervanging niet mogelijk is of als de verkoper ze niet uitvoert binnen een redelijke termijn” nu stel ik mij daarbij vragen wat is een “redelijke termijn”..? want ik heb hetzelfde object al op ebay zien staan, zelf nog een pak goedkoper...en ik kan het niet bestellen daar ik niet zeker ben dat mijn huidig contract zal worden ontbonden (en dus ik mijn geld zal terug krijgen)...

Het is een hele brief , maar kan iemand hier duidelijkheid in scheppen..??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Steven I.

#2 , 18 jul 2008 10:47

mja, het lijkt me persoonlijk nogal logisch dat, als je ergens iets bestelt en het kan niet geleverd worden, je gewoon je geld terug krijgt... Het zou nogal straf zijn moest dit niet kunnen of geweigerd worden.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”