Boete aan patiënten die niet opdagen op afspraak

Jef 007

Re: Boete aan patiënten die niet opdagen op afspraak

#46 , 30 jul 2014 18:35

tandartsen MOETEN altijd een ontvangstbewijs geven, ook als er niks terug te trekken valt van het ziekenfonds!
Hoeveel tandartsen geven ALTIJD een ontvangstbewijs? bvb bij tand extractie? ( wordt niet terugbetaald)
Hoeveel tandartsen vullen het juiste bedrag in? meestal schrijven het woord : JA! Nochtans is het juiste bedrag verplicht in te vullen!
Misschien doen ze dit niet graag want dan weet de fiscus hoeveel ze ontvangen van de klanten. Hoe wordt de tandarts eigenlijk belast als hij het woord ""JA invult ?
Als ik hun was, zou ik niet teveel zorgen maken over een gemiste afspraak

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#47 , 30 jul 2014 18:47

Dat terugbetalingattest MOET wel direct worden meegegeven zodat patiënt de mogelijkheid heeft eerst via ziekenkas te gaan bij mijn weten.
Dit gebeurd bij uitzondering, maar is niet verplicht. Wat als klant geen ziekteverzekering heeft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#48 , 30 sep 2014 15:46

Iemand die geen ziekteverzekering heeft betaald het bedrag dat gevraagd wordt.

Reclame

jef007

#49 , 30 sep 2014 20:01

dat is goed nieuws!!

WP002

#50 , 06 okt 2014 14:10

In 2015 worden artsen verplicht het ontvangen honoraria te vermelden op het getuigschrift.
En zo hoort het!

Terug naar “Consumenten Koop”