Mag een koerier een pakje bij de buren afleveren???

rechtvaardig

Re: Mag een koerier een pakje bij de buren afleveren???

#31 , 01 jan 2013 00:20

Incorrect: iemand op de openbare weg (of andere openbare plaats) wordt verondersteld akkoord te gaan met het laten nemen van foto's
in jouw deuropening of in jouw tuin is nog altijd GEEN openbare weg of plaats

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#32 , 01 jan 2013 10:55

Maar om daar te komen moet hij wel op de openbare weg komen, plus dat in de tekst die ik aanhaalde (die je duidelijk niet goed hebt gelezen) wordt gesproken van openbaarheid (mijn verwijzing naar openbare weg en plaats was misschien wat misleidend), en iedereen mag tot aan mijn voordeur komen (dus openbaar).

rechtvaardig

#33 , 02 jan 2013 00:37

Maar om daar te komen moet hij wel op de openbare weg komen, plus dat in de tekst die ik aanhaalde (die je duidelijk niet goed hebt gelezen) wordt gesproken van openbaarheid (mijn verwijzing naar openbare weg en plaats was misschien wat misleidend), en iedereen mag tot aan mijn voordeur komen (dus openbaar).
(dus openbaar).
heb wel degelijk goed gelezen en sorry maar NERGENS in jouw tekst wordt mijn voordeur of tuin openbaarheid
Rechtsleer en rechtspraak zijn het er grotendeels over eens dat wanneer een persoon zich in de openbaarheid begeeft, bijvoorbeeld op een publieke plaats, hij zijn stilzwijgende toestemming geeft
in mijn deuropening of voortuin begeef ik me NIET in de openbaarheid. en het padje door mijn tuin naar de voordeur wordt ook geen openbare weg., neen niet iedereen mag tot aan mijn voordeur komen als ik dit niet wil . en als ik het wel wil wordt dit nog geen openbaarheid.

jouw redenering volgend kan ik dus ongestoord vanop het voetpad door jouw raam foto's nemen van jou in jouw salonzetel. ik sta immers op de openbare weg en jij begeeft je in de openbaarheid want ik kan je zien.
en volgens jou pleegt geen enkel paparrazzi inbreuk op de privacy als hij met zijn telelens foto's maakt van een 200 meter verder aan zijn zwembad zonnende ster. hij staat immers op de openbare weg.
ik denk dat jij mij vlug zal aanklagen voor inbreuk op de privacy en dat je zal winnen.
het spijt me maar je slaat hier de bal mis met jouw interpretatie van openbaarheid.
mijn deuropening en mijn tuin blijven privéterrein en wie daar zonder toestemming foto's van mij neemt, schendt mijn privacy.
skullxbrushers heeft daar gelijk in deze off topic discussie.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#34 , 02 jan 2013 07:40

Portretrecht/recht op privacy niet verwarren met "openbaarheid"!!!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xastheron

#35 , 18 mar 2013 15:53

Vandaag ook prijs, hoewel ik via dezelfde drieletterige multinational de vorige 4 pakketjes correct gekregen heb... Afgetekend met naam die ik niet ken. Wittegids plaatst deze persoon op een 10-tal km van de plaats van levering, dus mogelijk een voorbijganger of een bezoeker van m'n buurman...
Zowel leverancier al in kennis gesteld via mail (zending vanuit NL) als een formulier op de website van de koerierdienst. Na de werkuren ook nog een "beleefd" telefoontje.

Ik heb verdorie geen zin om nog een paar weken in een keuken te moeten werken waar de knopjes van de lades en kastdeuren ontbreken omwille van de luiheid van de koerier. Kunnen ze dan niet minstens een papiertje in de bus steken met de melding "pakket afgeleverd bij uw behulpzame buur op huisnummer X"?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#36 , 18 mar 2013 16:58

Normaal moeten ze zo'n papiertje in de bus steken. Wat zei het koerierbedrijf toen je meldde dat de persoon op het formulier geen buren zijn?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xastheron

#37 , 19 mar 2013 09:13

Niets, ze hebben rechtstreeks contact met de leverancier (in wezen heb ik niets met de koerierdienst te maken, geen contract). Hij overweegt nu natuurlijk om bij een andere drieletterige multinational te gaan gezien hij voldoende volume verzet om een korting te krijgen...

Heb wel gisterenavond laat onze buurman aan de deur gehad. Eén van zijn werknemers was bij hem langsgegaan en had voor het pakje getekend, dit ergens neergelegd en de vrouw des huizes had er niet op gelet (want de buurman ontvangt sommige zaken liever thuis dan op het werk). Deze struikelde er praktisch over toen hij wou gaan slapen, daarmee dat hij het even bij ons binnen bracht.

Uiteindelijk dus eind goed al goed, maar met de nodige vragen omtrend de code of conduct van de gemiddelde koerier. Hoe feller de kleuren van het busje, hoe slechter de service in mijn ervaring...

Terug naar “Consumenten Koop”