En daarmee zijn we terug naar af. Dit was mijn oorspronkelijk dilemma.
Een taktische kwestie in feite.
Uitgebreid concluderen heeft ook z'n nadelen. Ik zou waarschijnlijk dingen opwerpen die de (nogal luie) tegenpartij zelf niet uit het dossier zou halen...
Altans die 'bandwerk'-indruk heb ik tot nu toe van de tegenpartij. (15 dossiers, waarvan 14 doorgejaagd op de eerste zitting, statistisch is de winst al lang binnen; hij lijkt ook geen direct contact te hebben genomen met de voorgaande dossierbeheerders anders was de beschuldiging wel preciezer geweest)
Ik denk ook dat die franstalige advocaat uit z'n eigen niet het hele Nederlandstalige dossier gaat doornemen.
Maar even concreet:
Ik maak eerst een 'minimale' consclusie en
a) tegenpartij antwoord niet
b) tegenpartij antwoord op het laatste moment
c) tegenpartij antwoord ruim op tijd
c) is weinig waarschijnlijk gezien de tijd die nog rest, maar stelt tactisch geen probleem, want ik kan nog een eindconclusie neerleggen.
Nadeel is misschien dat ze waarschijnlijk hun beschuldiging bijstellen. Kan ik in dat geval nog op de oorspronkelijke beschuldiging reageren als zijnde 'roekeloos' en 'misleiding hof' of geldt dit dan niet meer ?
b) kan ik dan op mijn beurt uitstel vragen voor een eindconclusie ?
a) Ik leg evengoed nog een eindconclusie neer en speel ook vol op "roekeloos geding" en "misleiding van het hof"
Zie ik iets over het hoofd?
Kunnen jullie aub ook aangeven of je er enige concrete ervaring mee hebt aub ?
PS
Ik neem aan dat nog geen enkel partij conclusies heeft neergelegd.
Niet waar ik weet van heb, maar ik check dit voor ik mijn conclusies neerleg uiteraard.
Het was toch je bedoeling om eiser als eerste zijn argumenten op tafel te laten leggen?
Nou bedoeling is veel gezegd, maar ik had wel een andere beschuldiging verwacht. Deze duidelijk foutieve beschuldiging heeft namelijk wel het perverse effect dat ik als beschuldigde als eerste de hele zaak in het frans moet uiteenzetten.
Deze positie kreeg ik opgedrongen zowel op de eerste rechtzaak mondeling, als nu bij het maken van de conclusies.
IK vind dit niet kunnen en heb bovendien het idee dat de advocaat van de tegenpartij weet (of gokt) dat hij hier mee weg geraakt op deze rechtbank.
In feite had de rechter toch al dadelijk de zaak onontvankelijk kunnen verklaren vermits ik een pak betwistingen kon voorleggen en de tegenpartij vervolgens niet wist waarover de zaak dan wel ging. Ik vrees dat het momemtum om met 'roekeloosheid geding' en 'misleiding hof' te scoren sowieso al gepasseerd is bij deze rechter.... Als ik er een aparte conclusie van maak, moet de rechter er dan ten minste apart op antwoorden?