De verkoper heeft inderdaad geen enkel belang om de koop niet te laten doorgaan.Is de koper die aankoop wil ontbinden, dan is hij zijn voorschot kwijt,
Ik heb gevraagd of we ons geld terug kunnen krijgen, maar dat gingen ze nog overleggen.
De verkoper heeft inderdaad geen enkel belang om de koop niet te laten doorgaan.Is de koper die aankoop wil ontbinden, dan is hij zijn voorschot kwijt,
Ik heb gevraagd of we ons geld terug kunnen krijgen, maar dat gingen ze nog overleggen.
Veel blabla, maar geen wettekst die ondersteund wat beweert wordt. Dus graag een wetsartikel dat het aangehaalde artikel tegenspreekt.Euhmm, de (vaste) rechtspraak en (gezaghebbende) rechtsleer als rechtsbronnen misschien?
Tja, wat kan ik zeggen.Veel blabla, maar geen wettekst die ondersteund wat beweert wordt. Dus graag een wetsartikel dat het aangehaalde artikel tegenspreekt.Euhmm, de (vaste) rechtspraak en (gezaghebbende) rechtsleer als rechtsbronnen misschien?
U kan een wetsartikel aanhalen dat wat u of gelijk wie beweert, ook enige rechtsgeldigheid geeft?Tja, wat kan ik zeggen.
Een wetsartikel aanhalen is niet onbeleefd, hoor. Ga gerust uw gang .Want ik wil wel beleefd blijven.
Recht is (veel) meer dan wetgeving.U kan een wetsartikel aanhalen dat wat u of gelijk wie beweert, ook enige rechtsgeldigheid geeft?Tja, wat kan ik zeggen.Een wetsartikel aanhalen is niet onbeleefd, hoor. Ga gerust uw gang .Want ik wil wel beleefd blijven.
Ik moet de eerste rechter nog tegenkomen die een uitspraak doet op basis van de mening die in een boek staat, laat staan de inhoudsopgave. Maar bon, wat kan ik zeggen? Ik wil ook beleefd blijven, maar ik wil u aanraden om de laatste regel van uw eigen handtekening eens te lezen... Boeken, ook al zouden ze geschreven zijn door de hoogste magistraat van ons land, kan je moeilijk beschouwen als juridische onderbouw... (tenzij het om WETboeken gaat, natuurlijk .Recht is (veel) meer dan wetgeving.U kan een wetsartikel aanhalen dat wat u of gelijk wie beweert, ook enige rechtsgeldigheid geeft?Tja, wat kan ik zeggen.Een wetsartikel aanhalen is niet onbeleefd, hoor. Ga gerust uw gang .Want ik wil wel beleefd blijven.
Dat is een basisgegeven.
De inhoudsopgave van een cursus bronnen van het recht.
Kan je ook concreet zeggen over welke rechtspraak je het hier hebt? Ik kan hier ook beweren dat het vreemd is dat de rechtspraak wenst dat alle vrouwen tussen 25 en 32 een blauwe puntmuts dragen, maar daarom is dit nog niet zo...Dan is het toch vreemd dat de voorkeur van de rechtspraak NIET gaat naar de functie van handgeld in de vorm van art. 1590 BW.
Die stond al vermeld in post #14.Kan je ook concreet zeggen over welke rechtspraak je het hier hebt? Ik kan hier ook beweren dat het vreemd is dat de rechtspraak wenst dat alle vrouwen tussen 25 en 32 een blauwe puntmuts dragen, maar daarom is dit nog niet zo...Dan is het toch vreemd dat de voorkeur van de rechtspraak NIET gaat naar de functie van handgeld in de vorm van art. 1590 BW.
Ik zie enkel verwijzingen naar boeken, niet naar rechtspraak. Maar bon, dat zal wel aan mij liggen... Laten we de zaak maar aflsuiten, niet?Die stond al vermeld in post #14.
(1) het antwoord is vaak niet zo eenduidigIndien op de bestelbon staat dat de vooraf betaalde som een voorschot is dat in mindering zal worden gebracht van de te betalen prijs dan is er geen verdere interpretatie nodig want dan staat er letterlijk waarvoor het bedoeld is.
Op 99 percent van de bestelbonnen staat dit standaard vermeld.
Hou het eenvoudig aub. De mensen komen hier met eenvoudige vragen, geef dan ook een kort en duidelijk antwoord en overdonder ze niet
(telkens weer!) een legertje van al of niet denkbeeldige "rechtsfiguren" uit de gegooglede boekskes.