TONO

Turaki

Re: TONO

#16 , 22 jul 2013 20:22

Tono bevestigd het telefoongesprek (de verkoop op afstand) met een document --- Al deze informatie moet bovendien schriftelijk bevestigd of op "een andere duurzame drager" ter beschikking worden gesteld, waartoe hij ten laatste bij de levering van het goed of vóór de dienstverlening, toegang heeft ---
TONO dient te bewijzen dat alle info telefonisch is meegedeeld, al de rest wat op een document "bevestigd" wordt heeft geen enkele waarde, aangezien dit geen deel uitmaakt van de oorspronkelijke (telefonische) overeenkomst.

Ook de AV zijn niet geldig tenzij de klant zich hier kennis heeft van genomen op moment van de koop, en zich hier expliciet mee akkoord heeft verklaard. Telefonisch worden de AV niet meegegeven, en kan de klant zich hier niet mee akkoord verklaren, en bijgevolg zijn deze niet van toepassing. Bijgevolg is ook het Zwitserse recht niet van toepassing, maar het Belgische.

En als laatste, ik heb nog niet gehoord van een rechtszaak, in België of Zwitserland, waarbij de firma in het gelijk is gesteld. Ik heb al wel gehoord van mensen die zich baseren op het Belgisch recht, niet betalen, en na enkele brieven van incasso niets meer hiervan horen, tenzij een nieuw aanbod voor gratis ondergoed.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#17 , 22 jul 2013 20:25

(leuren) in België.

Dit is desinformatie. het is verkoop op afstand conform onze wetgeving (wet van 6 april 2010)

"Tono dient zich niet aan de Belgische wetgeving (wel andere) te houden, de zetel van dit bedrijf is in Zwitserland."

Wat is nu eigenlijk de logika in uw verhaal??????

I rest my case....

@Turaki: zeer duidelijke no-nonsense uitleg, 100 percent akkoord!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Fingerprint

#18 , 22 jul 2013 20:29

Even nog opmerken dat de mensen die opgebeld worden zich via reclamemails inschrijven (aanvinken) om opgebeld te worden!
Leuren heeft een gans andere betekenis. Je doet aan misleiding, hetgeen een verkoper op afstand niet mag doen volgens de Belgische wetgeving.

Reclame

Oude Belg

#19 , 22 jul 2013 20:39

Even nog opmerken dat de mensen die opgebeld worden zich via reclamemails inschrijven (aanvinken) om opgebeld te worden!
Totale onzin.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Fingerprint

#20 , 22 jul 2013 20:44

dient te bewijzen dat alle info telefonisch is meegedeeld, al de rest wat op een document "bevestigd" wordt heeft geen enkele waarde, aangezien dit geen deel uitmaakt van de oorspronkelijke (telefonische) overeenkomst.
Al deze informatie moet bovendien schriftelijk bevestigd of op "een andere duurzame drager" ter beschikking worden gesteld
En als laatste, ik heb nog niet gehoord van een rechtszaak, in België of Zwitserland, waarbij de firma in het gelijk is gesteld. Ik heb al wel gehoord van mensen die zich baseren op het Belgisch recht, niet betalen, en na enkele brieven van incasso niets meer hiervan horen, tenzij een nieuw aanbod voor gratis ondergoed.
Tot op heden is door de kopers steeds voor de minnelijke schikking gekozen. En niettegenstaande desinformatie zoals uw begrip leuren heeft deze firma geen last van het gerecht.

roharro

#21 , 22 jul 2013 20:53

dient te bewijzen dat alle info telefonisch is meegedeeld, al de rest wat op een document "bevestigd" wordt heeft geen enkele waarde, aangezien dit geen deel uitmaakt van de oorspronkelijke (telefonische) overeenkomst.
Al deze informatie moet bovendien schriftelijk bevestigd of op "een andere duurzame drager" ter beschikking worden gesteld
Tot op heden is door de kopers steeds voor de minnelijke schikking gekozen. En niettegenstaande desinformatie zoals uw begrip leuren heeft deze firma geen last van het gerecht.
Nu weten we inderdaad allemaal dat u van TONO bent.!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki

#22 , 22 jul 2013 20:57

En meegedeeld aan de klant op het moment van de overeenkomst. Zolang dit niet gebeurt, heeft de klant geen kennis van deze informatie, gaat hij zeker niet expliciet akkoord hiermee, en is deze niet van toepassing.
Tot op heden is door de kopers steeds voor de minnelijke schikking gekozen.
En persoonlijk heb ik nog nooit gekozen voor een minnelijke schikking. Na 5 zendingen onderbroeken enkele aanmaningen, dan hetzelfde maar verstuurd door een incasso, en na deze brieven allemaal verticaal geklasseerd te hebben niets meer gehoord tot ik terug een gratis onderbroek aangeboden werd.
Tuurlijk dat de firma geen last heeft met het gerecht. Ze starten nooit een rechtszaak op, omdat ze weten dat ze geen poot hebben om op te staan.

meesje

#23 , 22 jul 2013 21:05

Als deze verachteljke firma niet "leurt" dan ben ik Koning Midas!
In de wet op de Kredieten vindt men een definitie van "leuren" en die omvat ook telefonische contacten.
Volgens die definitie is TONO een opdringerige LEURDER met dubieuze praktijken.
Waar een weg is is een wil.

Fingerprint

#24 , 22 jul 2013 21:06

Deze zin komt uit een jeugdinfo-dossier. Uw (Turaki) zoveelste veronderstelling is weeral geen waarheid!
Laatst gewijzigd door Fingerprint op 22 jul 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos

#25 , 22 jul 2013 21:14

Ik heb me nog nooit ingeschreven voor reclame.... Haat dat. Toch hangen hier regelmatig een drietal tono slips aan de waslijn zonder ooit iets bij deze 'firma' besteld te hebben of hen aan de telefoon gehad te hebben....

Ook nooit een leuke brief gehad van incasso...

Het bedrijf is internationaal gekend voor zijn handelswijze.

Turaki

#26 , 22 jul 2013 21:15

Uit de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming:
Art. 45. Bij het aanbod van een overeenkomst op afstand moet de consument ondubbelzinnig, op heldere en begrijpelijke wijze ingelicht worden door elk middel dat aangepast is aan de gebruikte techniek voor communicatie op afstand, meer bepaald over de volgende elementen :
1° de identiteit van de onderneming en haar geografische adres;
2° de belangrijkste kenmerken van het goed of de dienst;
3° de prijs van het goed of de dienst;
4° in voorkomend geval, de leveringskosten;
5° de wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst;
6° het al dan niet bestaan van een herroepingsrecht;
7° de wijze van terugneming en teruggave van het goed, met inbegrip van de eventueel daaraan verbonden kosten;
8° de kosten voor het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand, wanneer die op een andere grondslag dan het basistarief worden berekend;
9° de geldigheidsduur van het aanbod of van de prijs;
10° waar passend, de minimumduur van de overeenkomst in geval van overeenkomsten voor duurzame of periodieke dienstverlening of levering van goederen.
Bovendien moet in geval van telefonische communicatie de identiteit van de onderneming en het commerciële oogmerk van de oproep aan het begin van elk gesprek met de consument expliciet duidelijk worden gemaakt.
Bij aanbod van een gratis onderbroek (of andere gratis producten, zoals kinderboeken van een andere gekende firma) wordt er vaak niet voldaan aan de punten 2° (men vergeet te vermelden dat het over een abonnement gaat waarvan alleen het eerste pakket gratis is), 3° (prijs van nakomende zendingen wordt niet vermeldt), 5° (is maar een detail, maar moet vermeldt worden), 7° (vaak staat alleen in de bij de zending geleverde lectuur dat deze ten laste is van de klant), en 10° (zie 2°).

Verwijzen naar de Belgische wetgeving, deze onvolledig weergeven, en dan nog beweren dat het Zwitserse recht van toepassing is. Wordt het eens geen tijd dat u stopt met foute informatie te verspreiden?

meesje

#27 , 22 jul 2013 21:20

Deze zin komt uit een jeugdinfo-dossier. Uw (Turaki) zoveelste veronderstelling is weeral geen waarheid!
Dat zal dan de Fabeltjeskrant geweest zijn......
Waar een weg is is een wil.

Turaki

#28 , 22 jul 2013 21:27

Dus nu nog uw post aanpassen zodat het lijkt dat ik foute info meegeef. Sterk...

Fingerprint

#29 , 23 jul 2013 00:18

Je naam moest nog aangevuld worden Turaki!

Het rechtvaardigheidsgevoel van elkeen bepaalt dat je betaalt wat je bestelt. Mensen aansporen dit niet te doen bewijst je gebrek aan rechtvaardigheidsgevoel. Schulden bij Tono kunnen niet meer zijn dan de waarde van één onderbroek, incasso in België is het fabeltje van Plopsaland dat niet bestaat. (Opgepast in Nederland bestaat incasso wel maar geen Plopsaland.)

Mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat je jongeren ophitst. Telefonische verkoop is geen correcte verkoop, mensen aanzetten telefonisch te kopen zonder betaling is nog een trapje lager.

De meeste mensen zijn intelligent genoeg om telefonisch niet te kopen, bovendien is gans het telefoonboek bellen om te verkopen niet toegestaan. Uit onderzoek blijkt dag jongeren beneden de 23 de rekening betalen. Opgejut door betweters denken sommigen dat telefonische bestellingen echt gratis zijn.

Mijn vraag is dan ook: waar is je rechtvaardigheidsgevoel en respect voor jongeren die het niet op jouw manier kunnen uitleggen?

Turaki

#30 , 23 jul 2013 06:47

Mijn vraag is dan ook: waar is je rechtvaardigheidsgevoel en respect voor jongeren die het niet op jouw manier kunnen uitleggen?
Hierbij voel ik weerzin bij de manier waarop dergelijke bedrijven misbruik maken van het gebrek aan kennis bij deze jongeren over hun rechten. Eén van de redenen waarom dit forum bestaat en vele mensen hier posten: net om slachtoffers van dit misbruik te helpen, en te voorkomen dat er nog meer het slachtoffer hiervan worden.

Off topic: hebben we onze eerste troll?

Terug naar “Consumenten Koop”