Onlangs moest ik een huishoudelijk toestel opsturen naar de hersteldienst. Deze boekte bij Bpost een zending waarvoor het systeem een etiket automatisch genereerde. Ik gaf het pakje netjes in een pakjesautomaat af en hoorde bijna twee weken niets meer. Het viel me echter wel op dat het adres op het etiket niet overeenstemde met het adres dat gekoppeld was met de zending. Als je die zending namelijk traceert op de website van Bpost krijg je een ander adres te zien dan dat van de hersteldienst. Opeens ontving ik een mail van de hersteldienst dat mijn pakje niet meer traceerbaar was, waardoor zij geen herstelling meer konden uitvoeren. De firma bod me een korting aan voor de aankoop van een nieuw toestel op hun website. Eind van het verhaal…
Uiteraard vond ik zo’n oplossing onaanvaardbaar omdat de firma verantwoordelijk was voor de zending. Wat kan ik juist vorderen van die firma? Ter info: het toestel was 8 jaar oud en had toen 500 € gekost, maar dat model is echter niet langer leverbaar. Een soortgelijk toestel kost vandaag bijna dubbel zo veel (in de officiële webshop een stuk meer nog).