Hallo,
gisteren heb ik een verkoopsovereenkomst getekend voor een tweedehandswagen. Iets nadien zij een goede kennis mij dat ik aan de verkoper een bewijs moest vragen dat hij de wagen afbetaald heeft.
Dat heb ik dan ook gedaan maar de verkoper was hier niet over te spreken. Daarom vermoed ik dat de wagen nog niet betaald is. De verkoper vroeg ook om cash te betalen en niet via bankcheque en dat doet het vermoeden nog groeien.
Op internet vind ik dan dat, als dit het geval is, de wagen nog steeds van de geldverstrekker is (bank of andere financi?le instelling) en dat ze de wagen bij de nieuwe koper kunnen opeisen (opeisen klinkt voor mij als: de koper ziet zijn geld niet meer...).
Kan ik me hiertegen indekken (maar dan zonder de medewerking van de verkoper)? En mocht het toch zover komen dat zijn financi?le instelling bij mij de wagen komt opeisen, kan ik hier dan iets tegen doen?
Bedankt
update 12:00
Heb nog eens contact opgenomen met de verkoper hierover. Hij is akkoord als we op de verkoopsovereenkomst bijschrijven dat de wagen volledig vrij is dan financiering of lening. Dit lijkt mij iets meer zekerheid te geven. Of niet?