hallo allemaal,
eerst en vooral, dom van ons, maar 't is gebeurd...
In 2019 kopen wij een tweedehands auto aan van een Duits merk bij een dealer van dat merk. Er wordt een verkoopsovereenkomst opgemaakt,tegen dat we de wagen mogen ophalen is de financiering uiteraard ook in orde. Nemen de auto en alle papieren mee. Nu zoveel jaar later is onze auto perte-total verklaard en vraagt de verzekering de factuur voor deze wagen. Wij hebben deze niet in ons bezit. Dus verzekering wil de waarde uitbetalen van het wrak zonder BTW.
We bellen veertien dagen geleden naar die garage om een duplicaat van dat factuur te bekomen. Omdat we er niks van horen, bellen we terug. Hadden ze de factuur op naam van mijn echtgenoot gevonden voor onze vorige wagen die we daar aankochtten. En de factuur voor deze wagen vonden ze ook terug maar op naam van de eerste eigenaar en voor de nieuwprijs. Dus ja kunnen we ook niets mee doen uiteraard. Garage zei me dat ze er achter gingen gaan. Maar wat kunnen we doen? Mijn echtgenoot begint te denken dat ze iets gefoefeld hebben met die factuur. Normaal zou je toch denken dat ze ergens op een knoppeke moeten drukken en daarvan een duplicaat kunnen uitgeven.
Mocht die factuur dus niet boven water komen zitten we met een serieus probleem vandaar de vraag om te horen of we iets kunnen doen.
Bedankt voor jullie antwoorden.