Op 20/02/2021 kreeg ik een levering van een nieuw aangekochte tuintafel en 8 tuinstoelen, aangekocht bij een fysieke winkel.
Deze set werd in de zomer van 2021 gebruikt, maar wij zijn zelf een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen, waardoor de set eigenlijk nooit volledig gebruikt werd die zomer, slechts 6 van de 8 stoelen waren tegelijk in gebruik. In de winter werd de tuinset opgeborgen in de garage.
In de lente van dit jaar, enkele maanden terug, werd de tuinset terug boven gehaald en op terras geplaatst omdat we die dag bezoek kregen van de ouders. Dit was toevallig ook de allereerste maal dat de set van 8 stoelen volledig gebruikt werd. Van zodra 1 persoon van het gezelschap ging zitten, kraakte de stoel een beetje, en ging die licht doorhangen. Terzijde, het was absoluut geen zware persoon die op deze stoel plaats nam. Bij nazicht bleek dat de plaats waar de vijs van de leuning in het frame van het onderstel vast hoorde te zitten, nu los zat, en de binnenkant van de bevestiging van de vijs afgekraakt was.
Ik heb hierop besloten om contact op te nemen met de klantendienst van de verkoper, in de veronderstelling dat dit niet zou mogen, en hier garantie op van toepassing was. Op 30 mei 2022 heb ik hiervoor een mail naar hun klantendienst verzonden, met in bijlage ook een foto van het probleem.
Na een heel lange periode van stilte, en zonder bijkomende vragen kreeg ik vandaag onderstaande reactie van hen:
Is deze afhandeling correct? Ik had eigenlijk verwacht dat dit onder garantie ging vallen en zou vervangen worden, aangezien het minder dan 2 jaar is. Of heb ik het hier mis?Hallo,
Wij hebben jouw bericht goed ontvangen.
Jammer genoeg kunnen we niet ingaan op een verzoek deze kosteloos om te ruilen noch een andere commerciële tegemoetkoming doen gezien de levering dateert van 20/02/2021 en deze melding nu pas werd gedaan.
We hebben evenwel begrip voor de situatie en willen u daarom de mogelijkheid aanbieden, een nieuwe aankoop aan te bieden via onze winkel aan een competitieve prijs.
We kunnen je de nieuwe bestelling aanbieden aan een additionele korting van -10% voor de aankoop, ongeacht welk type en bovenop de bestaande korting op de goederen.
Indien je op ons aanbod wil ingaan zullen we de filiaalleider op de hoogte brengen van het dossier zodat hij met jou de nieuwe bestelling kan opmaken aan de vervangende korting.
Indien je niet wenst in te gaan op ons voorstel, kunnen we niet anders dan het dossier hier afsluiten zonder enige tussenkomst.
Wij hopen je hiermee van dienst te zijn geweest.