Even een korte samenvatting van de feiten.
Op 10 november reageer ik telefonisch op een advertentie op kapaza betreffende een nieuwe kinderquad. Hierbij maak ik afspraak voor bezichtiging op 11 november. De zaakvoerder vertelt me dat hij op 11 november niet aanwezig zal zijn op de zaak (huisnummer 33 a) maar dat ik me moet wenden tot huisnummer 35 (vader van de zaakvoerder)
Aldaar aangekomen koop ik op 11 november een nieuwe kinderquad en die betaal ik cash na ontvangst van een betalingsbewijs., een factuur zou nagestuurd worden daar de zaakvoerder niet aanwezig was. Thuisgekomen haal ik de quad uit mijn camionette en merk ik dat er al twee schroeven losgekomen waren, waarvan de moeren in mijn wagen lagen. Ik bekijk dan pas (dom) goed het papier dat ik gekregen heb na de betaling van de quad. Hierop staat vermeld :
1 nieuwe quad model carbon 125 cc
xxx euro
3 maanden garantie op motor
Factuur volgt.
Dient een professionele verkoper geen twee jaar garantie te geven op een nieuwe aangekocht goed?
Indien de verkoper dit weigert, kan ik de koop dan laten ontbinden? (er is nog niet op de quad gereden, dient voor sinterklaas)
Dank u bij voorbaat.