Betwisting Factuur - Garantie

RedAttack
Topic Starter
Berichten: 53

Betwisting Factuur - Garantie

#1 , 03 feb 2021 17:10

Beste forumleden,

Bij deze korte samenvatting :

Het gaat hier om een Honda CRF 250 bj 2020 (crossmoto, niet voor openbare weg)


Eind juni particulier NIEUW aangekocht, in Nederland bij onafhankelijke dealer.
Heb zelf wel een kbo-nummer (eenmanszaak), maar voertuig staat niet in de boeken van de zaak
Reden aankoop Nederland :waren er op dat ogenblik geen meer in Belgie verkrijgbaar.
Aankoopprijs 7500€

Eind augustus (motorblok 21u gelopen) koppelingsklok gebroken.

half september motorblok binnengebracht bij Officiele Belgische Honda-dealer garantie-claim.
Geen bestelbon, noch opdracht gegeven tot herstelling.

20/10/20 gebeld met de Belgische dealer ivm de herstelling (pro-forma factuur) van motorblok
25/10/20 e-mail gestuurd nog steeds geen pro-forma factuur ontvangen.
26/10/20 antwoord via e-mail van dealer ,
hadden verkeerd e-mailadres
Herstelling volledig uitgevoerd
Factuur d.d. 26/09/20 Bedrag 2300€ vervaldag : betaling contant

Telefonisch laten weten :
niet akkoord met uitgevoerde herstelling
ik contact zou opnemen met Honda Europe voor verdere afhandeling van eventuele schadeclaim (garantie)

Na meerdere pogingen telefonisch/e-mail contact op te nemen met klantendienst Honda, echter steeds zonder gehoor.

14/12/20 contact opgenomen via e-mail met afdelingshoofd Honda Benelux,die me antwoord dat hij de klantendienst zou inlichten.
16/12/20 antwoord Customer-service : geen garantie wegens cross-moto

16/12/20 Gevraagd om meer verduidelijking weigering garantie
18/12/20 Antwoord Customer-service : geen garantie cross-moto

18/12/20 Honda-dealer op de hoogte gesteld van antwoord Honda, en ik ging bekijken welke verdere (juridische) stappen ik zou ondernemen.

22/12/20 Bericht van dealer : factuur te voldoen voor 15/01/20

Aangezien :

1. geen mondelinge/schriftelijke opdracht tot herstelling werd gegeven.
2. in mijn overtuiging onnodige herstellingen werden uitgevoerd.
2. motorblok nog steeds niet werd opgehaald.
3. geen vervaldag op factuur werd aangegeven.
4. buitensporige werkuren werden aangerekend voor de herstelling.

Factuur tot op heden niet betaald.

01/02/20 Betekening deurwaarder om te verschijnen voor ondernemingsrechtbank.

VRAGEN :
1 .Kan ik gedagvaard worden voor de ondernemingsrechtbank, ondanks ik de aankoop als particulier heb gedaan ?
2 Kan ik verplicht worden om een factuur (zonder vervaldatum) te betalen als desbetreffende voertuig nog niet werd afgehaald ?
3 Kan ik verplicht worden om herstellingen te betalen, die niet voorafgaand werden bevestigd ?


Vriendelijke groeten,
RedAttack

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RedAttack
Topic Starter
Berichten: 53

#2 , 03 feb 2021 17:50

Enkele aanpassingen data:

22/12/20 Bericht van dealer : factuur te voldoen voor 15/01/21


01/02/21 Betekening deurwaarder om te verschijnen voor ondernemingsrechtbank.

RedAttack
Topic Starter
Berichten: 53

#3 , 17 feb 2021 12:29

NIEMAND ???

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”