Ik heb eind augustus een 2dehandse auto van 2008 met 82000 km bij een garage in Belgïe gekocht. Ik heb 1 jaar garantie gekregen. Aangezien er redelijk wat papierwerk in orde moest worden gemaakt omdat deze geïmporteerd was uit Duitsland, had ik de auto pas ter beschikking midden september. In november begonnen de problemen.
Eerst werd mijn motor gelimiteerd omdat de luchtfilter los was. Aangedraaid en het was opgelost. Daarna in december brak mij distributieketting en was mijn motor ernstig beschadigd. Laten slepen naar de garage en was gerepareerd onder garantie. Anderhalve week terug had ik mijn auto pas terug. Uiteindelijk kon ik gisteravond de auto amper starten. Hij heeft moeilijkheden om de motor draaiende te houden (+-500 toeren). De kleppen tikken en er was precies water bij de olie in mijn motorblok.
Ik begin mij ernstig zorgen te maken. Vrienden rondom mij raden mij aan om mijn geld terug te vragen en een andere te kopen omdat deze auto niet te vertrouwen is. Zij vermoeden ook dat de garagist de auto zo goedkoop mogelijk zal repareren totdat de garantie vervalt. Ik weet niet wat mijn mogelijkheden zijn, wat mijn recht is in dit geval.