Beste,
Ik heb in de solden een toonzaalmodel koelkast gekocht aan een goede prijs.
Toestel was in nieuwstaat.
Ze zijn dat komen leveren maar paste niet om naar boven te brengen in de traphal.
Dat toestel is terug meegenomen door de leverdienst van X.
Het moest dan maar met een extra buitenlift.
Heb zelf eens rondgekeken maar uiteindelijk toch extra betaald bij X voor de lift en levering.
Ik ben dat in de winkel gaan regelen, alles was in orde.
Tot de week erop, aangezien ik geen bevestigingsmail gekregen had omtrent levering nam ik contact op met de winkel.
"Ja mevrouw, dat toestel is weg en we weten niet waar dat is!
Veel meer kan ik er niet op zeggen, ik snap er ook niets van!"
Raar! Ok dus dat is ondertussen verdwenen of van de camion gevallen of ik dacht misschien per ongeluk terug verkocht....
Ze gingen kijken wat ze konden doen voor mij.
Oplossing was om mij zelfde toestel aan korting te geven op winkelprijs en de leveringskosten te laten vallen.
Wat maakt dat ik op een toestel dat ik al aangekocht heb en factuur van heb, nu nog eens moet opleggen om te krijgen wat ik reeds gekocht heb.
Ik krijg niet dezelfde prijs omdat X anders verlies maakt (eigen woorden)
En ik de consument mag dan wel verlies maken?
Wat is mijn recht hier als consument?
Kan ik dit toestel eisen aan de originele factuurprijs door mij betaald of neem ik de deal van X en leg ik op?
Alvast bedankt!
Naam firma verwijderd en twee topics samengevoegd
JurecaBE
moderator