ik woon nu al een paar jaar in gent, sinds ik hier kwam wonen, vroeg ik bij nu power een contract aan voor energie, ik kreeg een mailtje terug van hen dat het in orde was en dat zij de rest gingen regelen, een kleine maand later kreeg ik te horen dat ik niet kon aansluiten bij hen en dat ze de reden niet konden opgeven, de maand nadien kreeg ik opeens een brief in de bus van eanddis onder een valse naam als verbruiker, ter waarde van €450 en dit terwijl ik in een kleine studio woon, ik heb dan ook meteen contact opgenomen met eanddis, die vertelden mij dat ik dat gewoon moest betalen zonder meer, ook al stond het op een valse naam wat zij bevestigden, ik heb zo een facturen dan ook maanden aan een stuk gekregen van hen, en dan opeens was het veranderd naar mij naam, ik heb dan ook contact opgenomen met de ombudsdiensten, de klachtendienst van eandis, die laatste wist mij te vertellen dat eandis eender welke naam mag zetten op een factuur en dat die gewoon ook zonder meer moet betaald worden, nu hebben ze al ondertussen een budgetmeter en dergelijke komen plaatsen, ik moet nu meer dan €50 per weer betalen om elektriciteit te kunnen hebben, blijkbaar zou deze beslissing al voorbij een ocmw gepasseerd zijn, ik heb nadien ook vernomen dat ik aangezien ik bij een collectieve schuldbemiddelaar zet eandis normaal verplicht is met hem contact op te nemen om deze schuld te vereffenen, dit hebben ze echter ook niet gedaan, mijn collectieve schuldbemiddelaar wist totaal van niks en kan nu ook niets meer doen, bij eandis vertelden ze mij dat ze boven een collectieve schuldbemiddelaar staan en dat zij daar geen verantwoording moeten voor af leggen,
nu ja dit gezegd hebben zit ik hier nu door de schuld van eandis die een valse naam op een contract zet bijna in de koude en kan ik geen warm eten voor mij en mijn hondje maken,
heel erg bedankt hoor eandis