Ik denk dat klant toch wel ergens recht van spreken heeft. Akkoord dat het uw schuld niet is, maar u hebt wel toegezegd te leveren binnen de drie weken. De compensatie die de klant eist, moet u dan maar verhalen op uw leverancier, de schuldige in dit verhaal.
De kans dat de ouders klacht gaan indienen tegen het te vroeg geboren kind, zie ik zeer laag in
5 december + 3 weken = 26 december.
Nog steeds ruim op tijd binnen die 3 weken dus.
Nu er morgen, 21/12, geleverd wordt, lijkt mij dit zeker op tijd.
Een dubbele geste van TS dus: extra doopsuikers eerst, en de oorspronkelijke bestelling, die een lange levertijd heeft, en normaal ruim op tijd ging geleverd worden, wordt nu nog een week vroeger geleverd.
Mijn inziens hoeft TS dus niets extra's te doen richting de ouders, maar niets houdt hem tegen om toch nog een extra geste te doen (de ouders gaan nu immers door een zware emotionele rollercoaster).
Niet-juridisch:
Daarnaast vind ik dit ook vreemd van de ouders.
Nu hebben ze wel iets anders aan hun hoofd dan doopsuikers, me dunkt.
Ik heb immers in dezelfde situatie gezeten (zo'n 14 weken was het in mijn geval), en gedurende die periode ben je daar allesbehalve mee bezig.
Pas als de situatie stabiel is, dan pas hadden wij eens de moed gevonden om bezig te zijn met de doopsuikers (die we gelukkig ook besteld hadden toen).