Beste,
We hebben werken laten uitvoeren aan ons huis door een bedrijf. Op ons verzoek
is er een adviseur aan huis gekomen om de grootte van de werken te
komen bekijken. Hierna heeft het bedrijf een offerte doorgestuurd via mail, deze was zeer
beperkt van inhoud, beschreef enkel de manier van uitvoeren en een totaalprijs.
We hadden vertrouwen in de adviseur en besloten met dit bedrijf in zee te gaan
en stuurden de offerte ondertekend terug.
Ongeveer 3 weken later zijn er 2 werkmannen de werken komen uitvoeren. Tot mijn verbazing
hadden ze na 2 uur werken alles reeds afgewerkt en opgekuist. 1 dag later zat de factuur
in de bus, evenmin gedetailleerd beschreven (enkel de hoofdsom) en met de vraag de
betaling binnen de 5 dagen over te schrijven.
De uitvoering van de werken lijkt me ok, de overeenkomst tussen het opgemaakte bedrag
van de offerte en de uiteindelijk uitgevoerde arbeidstijd/verbruikt producten lijkt me
echter niet ok. Grof gerekend zou de effectieve kost 3x minder zijn dan de prijs op
offerte.
Hierna heb ik contact opgenomen met de adviseur en om een factuur gevraagd waarop details
stonden (aantal uren - gebruikte producten - transportkosten - diverse).Die kon hij niet
geven door beperkingen aan het it systeem. Overleg over het waarom van dergelijke factuur
ontaardde in een discussie. Daarna contact opgenomen met het bedrijf, zelfde verhaal.
Aangezien ik niet akkoord was met de gang van zaken is er door mij een aangetekende brief
naar het bedrijf verstuurd met de vraag een detailfactuur op te maken.Eveneens heb ik opgemerkt
dat zowel op de offerte (via email verkregen) als op de factuur geen verkoopsvoorwaarden staan.
Hiernaar wordt wel verwezen (zowel op offerte/factuur: op de achterzijde), doch deze zijn niet
geprint/doorgegeven. Ik heb dus geen kennis kunnen nemen van deze voorwaarden.
Intussen heeft de adviseur terug contact opgenomen met de melding dat de som zo snel mogelijk
overgemaakt dient te worden, zoniet wordt de zaak doorgegeven aan een advocaat met uiteraard
bijkomende kosten ten gevolge. Mijn vraag omtrent de detailfactuur/verkoopsvoorwaarden werd niet
beantwoord.
Wat kan ik doen om deze situatie op een correcte manier op te lossen?
Bedankt!