#5 , 06 apr 2017 09:38
Het eerste primeert, wat word bedoeld met Art V1.108 WER is hetvolgende. Bv postorderbedrijven met PUSH van ja koop het maar het is goedkoop etc dus beetje we sturen 100x artikel er gaan er wel 50x kopen.
Het tweede deel van Art V1.108 WER wil zeggen dat door de fout van de onderneming de onrechtmatige eigenaar er uiteraard geen kosten aan moet maken, dus de retourkosten in dit geval zijn voor de onderneming.
Uiteraard mag de topicstarter het goed niet zomaar houden. Bizar dat mensen dat altijd denken, raar maar waar bij geld zijn ze toch voorzichtiger en laten het staan of storten het terug.
Het feit dat je de goederen verkoopt is uw probleem, het is immers niet van U.
Nog iets met dergelijke mentaliteit ga je uiteraard niet ver geraken. Ja ik gebaar van niks en ze gaan het wel niet zien. Zou jij als handelaar dat graag hebben als de klanten U zo behandelen ?!
De enige juiste manier van handelen dat U had moeten doen is:
- Eerlijk zijn
- Eventueel zelf contact opnemen met de verkoper ipv. van niks te gebaren.
- Had je het zo "gespeeld" was er veel kans dat de winkel een afweging ging maken tussen de kosten van de retour -voor hun rekening- en ik spreek uit ervaring, door uw EERLIJKHEID dat ze gingen zeggen U mag alsnog het artikel houden. Nu gezien we spreken van een toetsenbord van 250€ ! wat denk je zelf, dat ze uit de boom vallen de 250€s ? Die retour kost de mensen 10€ labels, van zodra het meer waard is dan een retour willen ze uiteraard het artikel terug had het nu een oorbelletje geweest of een potje nagellak van bv. 2€ dan tjah had je geluk maar ALTIJD VERWITTIGEN EN MELDEN, dat is maar net zo eerlijk. België en E-commerce geraakt al zo moeilijk van de grond en dat komt nu, laat ons eerlijk zijn, door al zo'n gevallen zoals U die het spel niet eerlijk -willen of kunnen weet ik niet hoe u redeneert- spelen.
Nu ik ga stoppen met je de les te spellen, gezien het artikel niet meer in je bezit is zal je het financieel, de kostprijs moeten vergoeden (je zou ook je eigen toetsenbord kunnen retourneren mits het 2 identieke toetsenborden zijn.) Maar als dat nog eens gebeurd. Een gouden tip:
- Zoek de retourkosten zelf op bv laat ons zeggen 8,90€.
- En vraag bv. 10,00€ voor je achterloop naar een postpunt, op die manier heb je een eerlijke 1,10€ gekregen en een rond bedrag.
Zoals je zelf aanhaalt zit je nu met een probleem want.
- Je hebt het keyboard toetsenbord niet meer
- Erger nog je hebt het verkocht en zelfs de fondsen niet om het artikel te vergoeden.
Dus ik zou contact opnemen met de verkoper en zeggen dat je alsnog dit artikel zo spoedig zal betalen dit om verdere kosten, dossierkosten, iet meewerken, incassaburo, deurwaarder etc te vermijden, want deze firmas en mensen werken uiteraard ook niet voor niks. Maarja, in uw wereldje ga je ervan uit dat ze wel 'niet' al die moeite gaan doen, veel kans dat tegen december je toetsenbord 'factuur' 500€ zal zijn ipv 250€ en ja de woordkeuze "factuur" is wat ongelukkig gekozen maar dat doet niet terzake.
Het word nog duidelijker met een extremer voorbeeld, misschien dan dat op deze manier de oogkleppen afvallen:
Stel iemand in uw straat met nr 2 besteld een duur artikel laat ons zeggen 9.000€ door een menselijke en/of informatica fout komt dit artikel toe op huisnummer 22. De toets bleef hangen zeg maar bij het doorlabelen. Dus U op nr. 22 zegt aha leuk artikeltje 9.000€ heb het wel niet besteld maarja, het is bij mij toegekomen dus ik zal het houden; Sterker nog ik kan het niet gebruiken, dus ik verkoop het eventjes door koopje voor 6.000€ en bovenop dit alles heb je dan nog eens het lef ermee een wereldreis te maken en dan ben je terug en liggen de aanmaningen torenhoog in je brievenbus.