Ik wou dit berichtje kort houden maar dat is al zeker mislukt... wat schrijven helpt de frustratie blijkbaar te verwerken

2 weken terug heb ik een toestel aangekocht via de website van een bekende winkelketen actief in ons Belgenland. Volgens hun website is het toestel in voorraad en wordt het geleverd binnen de 2 à 3 werkdagen. Deze snelle levering was voor mij van essentieel belang bij de aankoop aangezien ik het toestel begin deze week nodig had.
Wanneer ik ze er attent op maak dat er 4 dagen na de bestelling nog altijd niets geleverd werd komen ze eindelijk op gang en wordt er een afspraak voor de levering gemaakt. Niet zoals op de site beloofd, maar wel net op tijd voor mij, goed genoeg dus. Na een foute start toch alles klaar zou je denken...
De dag van de levering staat de chauffeur van die winkelketen aan de deur en we tekenen voor ontvangst, het toestel werd reeds bij de bestelling betaald. Leveringsdocument is in orde en gegevens komen overeen met de sticker op de doos. Goed toch?
En dan... een paar uur later wil ik het toestel in gebruik nemen, ik begin de doos te openen maar wil toch nog even alles controleren. En ik doe er goed aan van dat ding nog niet uit te pakken: het geleverde toestel komt niet overeen met wat besteld werd. Het typenummer wijkt maar één letter af, de waarde van dit toestel is echter een paar honderd euro minder en de specs voldoen niet aan wat ik wil, ik ben er niks mee.... 2de probleem al... bon... positief blijven... laten we aanvaarden dat missen menselijk is, tja ik heb tenslotte bijna dezelfde fout gemaakt.... heb nu wel een probleem want ik moet dat toestel nu echt hebben....
Natuurlijk heb ik deze foute levering onmiddellijk gemeld. En nu komt het. Sindsdien krijgt ik geen informatie over wanneer ik 'mijn' toestel wel geleverd ga krijgen. Om de 2 dagen vraag ik er naar en steevast hetzelfde antwoord: uw dossier is in behandeling bij de bevoegde dienst. Wij houden u zeker op de hoogte ofwel: Onze leveringsdienst zal u nog contacteren
Maar er komt niks, geen mail, geen telefoontje, geen contact, geen informatie, geen datum, geen toestel. Ze kunnen niet, of ze willen niet... het waarom kan me eigenlijk niet schelen, ik wil mijn toestel, en nu direct.... deze week heb ik er eentje moeten lenen. Had dat niet gekund dan had ik moeten huren. Die doos van het ander toestel staat hier ook nog in de weg.
Wat rest er mij? Een in gebreke stelling in de zin van 'als ge dat niet binnen de 3 dagen levert krijgt ge ambras?
Ondertussen staat het toestel in alle winkels nog eens 100€ duurder ook, dus die koop opzeggen kan ik niet eens doen zonder er bovenop nog eens centen aan te verliezen. Door de levering niet uit te voeren plegen ze 'contractbreuk' of hoe noemt dat in dit specifiek geval. Schadevergoeding vragen hoor ik al vallen, maar wat is de kans dat die er komt (en na veel ambras)