Factuur betalen uit Nederland voor iets dat ik niet besteld heb - ID fraude - incasso bureau

WP002

Re: Factuur betalen uit Nederland voor iets dat ik niet besteld heb - ID fraude - incasso bureau

#16 , 30 jun 2016 13:13

Mister Cash én dan nog eens rekeningnnummer geven én via Bitcoin? Die zijn zeker van het principe 'niet geschoten is altijd mis'...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
simoib
Topic Starter

#17 , 30 jun 2016 18:14

@tom. In de bus bedoel ik effectief brievenbus via de post, uit Almere!

katwezel

#18 , 30 jun 2016 19:16

Nogmaals voor alle duidelijkheid ,NOOIT OP DE LINK KLIKKEN ,,het is gewoon oplichting , in zover ik het ken zal een echt incasso bureel nooit een link vermelden in hun schrijven maar een overschrijvings formulier bijvoegen , op dat formulier staan altijd het rekening nr en de eigenaar ervan , zoiets doen ze nooit via mail maar per aangetekende zending

Reclame

simoib
Topic Starter

#19 , 30 jun 2016 20:22

Ok katwezel das duidelijk. Het betreft op=op! Misschien kan iemand daar iets uitmaken ?

simoib
Topic Starter

#20 , 04 aug 2016 12:40

Hallo,

Die zwendel blijft maar steeds doorgaan. Nu om het verhaal kort te maken. Ik heb al hun e-mails genegeerd maar nu zijn ze overgegaan met mij thuis te bestoken gezien zij ook mijn privé gegevens hebben. Ik krijg hier een laatste aanmaning: ik moet wel zeggen iemand die geen juridische kennis heeft kan dit als intimiderend beschouwen. Zou ik hier op ingaan met aangetekend schrijven of even zo laten ?

Er is al een pv opgemaakt.

De integrale brief

"aankondiging dagvaarding

voorwerk tenaanzien van uitbrengen dagvaarding op bovenstaand adres voorts de vordering wordt geëffectueerd middels beslaglegging op roerende en onroerende zaken.

Geachte, "

Ten verzoeke van opisopdeal.nl zaakdoende en wonende te almere, te dezer zake woonplaats kiezende te xxx, gemeente, rotterdam op het centraal invorderingsbureau, van welk kantoor door eiser tot gemachtigde wordt gesteld en als zodanig zal optreden.

Voorts is de betrokkende aangezegd dat enig bezwaar tegen de vordering voorafgaand aan een een terechtzitting met redenen omkleed schriftelijk kenbaar moet worden gemaakt. Daar betrokkene niet uiterlijk de op de voormelde vervaldata heeft geantwoord of om uitstel heeft verzocht en de voorsgschreven termijnen en formaliteiten in acht zijn genomen, zal de kantonrechter de eis bij verstek toekennen tenzij deze hem onrechtmatig of ongegrond voorkomt. aangezien betrokkenen met de voldoening van deze factuur ingebreke is gebleven, zodat de eisers belang heeft om betrokkenen thans in rechte te betrekken, is eisers krachtens de op voormelde overeenkomst van toepassing zijnde en daarmee sinds totstandkoming en onverbrekelijk deel vormende voorwaarden gerechtigd rente en incassokosten te vorderen van betrokkenen. nu betrokkene ondanks herhaaldelijke aanmaning van betrokkenen in gemaakte proceskosten vorderen.

Mitsdien zal bij vonnis, uitvoerbaar bij voorraad, betrokkene worden veroordeeld om aan eiser tegen bewijs van kwijting te betalen de ter zake voorschreven verschuldigd som, inclusief de bedongen buitengerechtelijke kosten, van 55,02 euro vermeerderd met een bedrag aan salaris voor de gemachtigde van eisers daaronder begrepen, een en ander een bedrag ad 25.000 euro niet te te boven gaat.

Gevolgd door betekening der tittel door onze daartoe bevoegde gerechtsdeurwaarder en beslag op uw roerende en of onroerende goederen en op uw bankrekening tot gevolg hebbende. Daarnaast zal u door ons negatief worden geregistreerd, waardoor u in de toekomst voor de aanschaf van bepaalde aankomen, leningen en of hypotheekvoorzieningen wordt uitgesloten.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 aug 2016 13:03

Ok katwezel das duidelijk. Het betreft op=op! Misschien kan iemand daar iets uitmaken ?
Heb je hen eigenlijk al gevraagd om te bewijzen dat je ingetekend hebt op hun diensten? Heb je al via AS deze factuur / facturen geprotesteerd?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

simoib
Topic Starter

#22 , 04 aug 2016 13:28

Ik heb net gebeld en ze kunnen blijkbaar bewijzen dat het met mijn ip-adres is ingetekend. Maar in alle eerlijkheid ik heb nog nooit iets getekend en laat staan iets besteld via het internet, het blijft mij een raadsel hoe dat zij aan mijn ip-adres komen. Nu goed, met dat bedrijf is het opgelost. Ik moet tweemaal 14,99 euro betalen en het zou dan normaal gezien opgelost moeten zijn. Dus ik van hen net een e-mail gekregen waaruit zo moeten blijken dat de contract vandaag is beëindigd.

Beste xxx ,

De opzegging voor OP=OP Deal is ingepland voor 04/08/2016.

Hopend u bijdeze voldoende te hebben geïnformeerd.

Factuur
Bedrag
Datum
Betaal online
44801
€ 14.99
2016-06-29
Betaal factuur
40794
€ 14.99
2016-05-29
Overgedragen aan incassobureau
Hopend u bijdeze voldoende te hebben geïnformeerd."

Nu zit ik nog met incassokosten van 55.02 euro van een Nederlandse incassobureau. Wat kan ik daar tegen doen?

simoib
Topic Starter

#23 , 04 aug 2016 13:34

Aan de telefoon zeiden ze dat ik onder de Nederlandse wet val omdat ik "zogezegd" ingetekend heb, en dat alles geregeld wordt voor de rechtbank van Amsterdam?

Blaatpraat

#24 , 04 aug 2016 13:53

En hoe weten ze welk IP-adres van jou is?
Ik kan binnen de seconde een ander IP-adres hebben, en daarna nog 1, enzovoort. Een IP-adres zegt niets.
Geen enkele rechter gaat daarin meegaan alvast.

Als ze dit willen gebruiken als bewijs, zullen ze via de rechter toestemming moeten krijgen om het IP-adres te backtracen tot aan de provider, en om deze daarna de gegevens die gekoppeld zijn aan het IP-adres vrij te geven.
Zou me al verbazen dat een rechter dit zou uitspreken, aangezien dit BREIN bijna niet lukt bij de piraterij acties, en die zijn iets belangrijker dan een wanbetaling van 30 euro.
Daarnaast heeft een Nederlandse rechter geen bevoegdheid over Belgische ISP's, dus dit zou al in een Europese rechtbank moeten geregeld worden.

Nee hoor, ze zijn je gewoon aan bang maken daar...

Dan omtrent de Nederlandse wet:
Bij een verkoop op afstand binnen de EU primeert de wetgeving van het land van de klant.
Belgische wet is van kracht dus, niet de Nederlandse.

denlowie

#25 , 04 aug 2016 17:59

De opisopdeal.nl bestaat wel degelijk, en die 14,99€ is maandelijks lidgeld !!

Persoonlijk zou ik daar toch met oppassen, door daar lid geworden te zijn zal ook de wetgeving van Nederland zijn dit zal wel in hun voorwaarden staan.

hun verkoopsvoorwaarden.
Artikel 17 - Geschillen

1/ Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
2/ Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

simoib
Topic Starter

#26 , 04 aug 2016 18:30

Nu kom ik net van bij de politie en zij hebben mij aangeraden om niets te betalen rekeninghoudend met hetgene @blaatpraat heeft gezegd. Ze hebben mij gezegd dat ik niet moet betalen. Indien ze aan hun geld willen komen moeten ze maar een deftige incassobureau inschakelen en geen oplichters. https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 6&t=132881

@ Denlowie. Bij een verkoop op afstand binnen de EU primeert de wetgeving van het land van de klant.
Belgische wet is van kracht dus, niet de Nederlandse.

denlowie

#27 , 04 aug 2016 18:46

RICHTLIJN 2011/83/EU VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD
Art: (28)

Ter voorkoming van administratieve lasten voor handelaren kunnen de lidstaten besluiten deze richtlijn niet toe te passen voor goederen en diensten van geringe waarde die buiten verkoopruimten worden verkocht. Het drempelbedrag moet voldoende laag zijn, zodat alleen aankopen van gering belang uitgesloten worden. De lidstaten moet worden toegestaan deze waarde in hun nationale wetgeving vast te leggen voor zover zij niet meer bedraagt dan 50 EUR. Indien de consument gelijktijdig twee of meer overeenkomsten betreffende aanverwante zaken sluit, moeten de totale kosten ervan in aanmerking genomen worden voor de toepassing van dit drempelbedrag.

4. De lidstaten kunnen besluiten deze richtlijn niet toe te passen op en evenmin overeenkomstige nationale bepalingen te handhaven of in te voeren voor buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten waarbij de betaling door de consument ten hoogste 50 EUR bedraagt. De lidstaten kunnen in hun nationale wetgeving een lagere waarde vaststellen.

Het bedrag is van u maar 14,99€ !!!

Franciscus

#28 , 04 aug 2016 19:15

En op deze lijst moet een Nederlands incassobureau ingeschreven staan.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1

U kan geen afstand doen van uw wettelijke rechten.
Indien de firma in België bereikbaar is en er in België kan betaald worden dan moet ze bij mijn weten voldoen aan de consumentenwetgeving ( wet marktpraktijken).
Kosten invordering zijn standaard niet verhaalbaar op klant
PS Incassobureau komt niet voor in lijst KBO.

http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp
Laatst gewijzigd door Franciscus op 04 aug 2016 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie

#29 , 04 aug 2016 19:30

Een website met .nl is in bijna gans de wereld bereikbaar en je kan in bijna gans de wereld geld storten naar een Nederlandse rekening .

Dit is een volkomen legale website, waar TS waarschijnlijk één maal teveel heeft geklikt !

En al dat gezever over incasso , die hebben bijna altijd een volmacht van de schuldeiser tot aanmanen tot betaling binnen de perken van de wet, word er niet betaald dan gaat dit naar de rechtbank.
Als je nu naar een advocaat stapt voor een niet betaalde factuur of naar een incasso wat is het verschil ?????

Franciscus

#30 , 04 aug 2016 19:42

Dan moet betrokkene effectief al pakketten hebben ontvangen en volgens hun site is het eerste pakket zelfs gratis !

Heb zelf ook met een NL incasso bureau problemen gehad dat optrad voor de provider van een winkel.
Maar die kwamen niet met zulke taal en gebruiken af... integendeel deze hebben ( ze hadden het ganse dossier per fax al gekregen) net zoals de provider al drie maal en elk jaar was het weer van dat.
Zeer vriendelijke dame aan de lijn en die heeft gezegd niets te betalen tot zij zelf alles uitgezocht hadden enkel dagen later terug zelfde dame die zij dat zij hun dossier sloten en klant in kennis gesteld dat de fouten bij hen lagen. Dit werd zowel per mail als per fax dezelfde dag nog bevestigd.
Van provider niets gehoord.

Terug naar “Consumenten Koop”