Misleidende prijzen op banners

ray
Topic Starter

Misleidende prijzen op banners

#1 , 20 jun 2016 21:26

Hallo,

Wanneer ik op een bepaalde site ga, zie ik banners van een webshop staan die een prijs afficheren van 149 euro voor een product. Maar wanneer ik doorklik, krijg ik plots een prijs van 199 euro staan. De dag ervoor kwam ik op hun eigen site ook die prijs van 149 euro tegen, en toen ik het product wilde kopen, stond er 199 euro. Omdat ik toen niet zeker was, wilde ik de aankoop nog niet doen, bovendien was hun klantendienst gesloten.

Nu heb ik gebeld naar hun klantendienst en ze weigeren het mij aan de prijs van 149 euro te geven. Is het niet zo dat wanneer zij reclame maken voor die prijs, dat zij het mij ook aan die prijs moeten laten aankopen? Want anders is dat toch serieuze misleidende reclame?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2016 21:57

Afdrukken die prijzen en melden aan Fod Economie - dienst inspectie.
Bent u zeker dat het geen website voor firma's is die kunnen adverteren zonder BTW.

ray
Topic Starter

#3 , 20 jun 2016 22:13

nee, het gaat over [geen bedrijfsnamen aub / webmaster]. Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen.

Reclame

Van Camp
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jun 2016 07:27

Beste,

Er is hier inderdaad sprake van misleidende handelspraktijk in de zin van art. VI. 93. WER, dan wel overeenkomstig art. VI. 97. WER. De prijsaanduiding moet ondubbelzinnig zijn. Dat zijn inbreuken die bestraft kunnen worden met een geldboete (art. XV. 83, 1° WER).

Mvg,

Van Camp

Terug naar “Consumenten Koop”