Plaatsing nieuwe deuren, gebreken vastgesteld

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Plaatsing nieuwe deuren, gebreken vastgesteld

#16 , 07 jun 2016 13:52

Aangezien er in dit mail-verkeer niet naar de foto verwezen wordt, ga je hier weinig aan hebben, moest je het tot een rechtzaak laten komen, vrees ik.

Kan je even foto's plaatsen (uploaden naar bijvoorbeeld http://tinypic.com/ en daarna de link hier plaatsen) van wat op de foto te zien was en hoe het er uiteindelijk uit ziet? Als je foto's van de beschadigingen kan plaatsen, zou dit ook al héél wat duidelijker zijn voor de mensen hier, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jerre00
Topic Starter

#17 , 07 jun 2016 14:25

Dat kan ik. Zal ik vanavond doen, want van het sleutelgat zelf hebben we nog geen foto genomen.

mjers

#18 , 08 jun 2016 09:31

Ik denk niet dat je van een rechter een nieuwe deur zal krijgen voor een krasje van 1 à 2 mm
Hangt er van af hoeveel het er zijn, natuurlijk. Maar TS spreekt over kapjes van 1 a 2 mm tot 1CM. Als er zo een 5-tal kapjes inzitten, en er is er eentje van 1 cm, en een paar van een halve cm, denk ik wel dat een rechter dit als onaanvaardbaar zal beschouwen voor een nieuwe aluminium deur...
Ik begrijp jullie beide reacties. Het is moeilijk om in te schatten. Een rechter blijft ook maar een mens en het blijft een feitenkwestie. Ik weet niet wat gangbaar is... Maar een korting zouden we ook al aanvaarden.

Maar louter een beetje verf over... neen, dat vind ik te summier als compensatie. Zeker omdat de schendingen alsnog zichtbaar zijn.
Schade aan geplaatste deuren en ramen is helemaal niet subjectief. Daar zijn heel specifieke regels over opgesteld door het wtcb.

Zijn de beschadigingen te zien vanop 3 meter afstand op een bewolkte dag?
Zoja, over hoeveel beschadigingen spreken we?

ivm het slot: het is nu aan u om te bewijzen dat dit een niet-conforme levering is... Uit uw verhaal kan ik afleiden dat je niet expleciet kan bewijzen dat u een ander slot besteld had?
Dan kunt u weinig tot niets beginnen...

Reclame

Jerre00
Topic Starter

#19 , 08 jun 2016 16:51

Waar kan ik die regels specifiek terugvinden?

Dat maakt dat je als consument maar tevreden moet zijn met een nieuwe deur met schendingen, ookal zijn die misschien klein, die dan wat worden opgelapt met een soort nagellak (van eenzelfde kleur maar bij uitdroging zie je toch nog een kleurverschil) en dat voor een bedrag van 3.500 EUR? Vind ik erg zuur.

Hieronder een overzicht met foto's van de schendingen.

Voor:
Locatie nr. 1
Afbeelding
Afbeelding

Locatie nr. 2
Afbeelding
Afbeelding

Locatie nr. 3
Afbeelding
Afbeelding

Locatie nr. 4
Afbeelding

Locatie nr. 5
Afbeelding
Afbeelding

Na:
Locatie nr. 1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Locatie nr. 2
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Locatie nr. 3
Afbeelding
Afbeelding

Locatie nr. 4
Afbeelding

Locatie nr. 5
Afbeelding
Afbeelding

Op één van de foto's zien jullie ook de afwerking van het sleutelgat. Dit had er eigenlijk als volgt moeten uitzien:
Afbeelding

Dit is de foto die wij hebben genomen op Batibouw en hebben getoond tijdens het verkoopsgesprek. Dit betrof een prototype die nog niet gekend was in het systeem. De verkoper heeft op dat moment nog naar de leverancier gebeld om te vragen of dit kon geproduceerd worden. Maarja, dat zijn allemaal geen directe bewijzen natuurlijk. Er werd niet expliciet gesproken over de afwerking van het sleutelgat.
De verkoper draait het naar ons: "dat we dat hadden moeten vermelden", maar wij kunnen het ook draaien naar hem "hij had het als competente verkoper ook eens kunnen vragen". Maarja, dat is allemaal blabla die er nu niet meer toe doet. Vingerwijzen helpt ons niet verder. We zullen allesinds onze conclusies trekken voor de vervanging van ons groot aantal raampartijen.

Trouwens, de schendingen (na herstel) op locatie 2, 3 en 5 zie je wel degelijk nog vanop 3 meter afstand. Er is een kleurverschil bij locatie 2 + het "blinkt" ook meer. Op locatie 3 is er nu een verdikking van de laag verf die erop ligt en locatie 5 is gewoon niet gedekt. Locatie 1 zie ik zelf nog, het stoort me, maarja dat zal de ene niet opvallen en de andere wel.

wingman

#20 , 08 jun 2016 17:21

Dit lijkt nergens op.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Jerre00
Topic Starter

#21 , 08 jun 2016 17:32

Sorry? Ik hoop dat je niet mijn fotografie-skills bedoelt? :D

mjers

#22 , 08 jun 2016 18:01

Dit is echt niet oké.
U contacteert best een advocaat.

denlowie

#23 , 08 jun 2016 18:58

Dit kan niet als een nieuwe deur, ik had gedacht één klein putje van 2 mm, ok dat kan iedereen overkomen, maar dit is zeker niet door stiel manen behandeld, maar door mensen die er niks van kennen, spijtig geval !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#24 , 08 jun 2016 19:32

Met deze zaak zo snel mogelijk naar een advocaat stappen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jerre00
Topic Starter

#25 , 08 jun 2016 20:31

Advocaat... Gaat me meer kosten dan de deur zelf waarschijnlijk... Hebben jullie een zicht op wat ik kan verwachten?

Ik ga wel zsm een RB-verzekering nemen, voor toekomstige projecten.

Gebruiker21

#26 , 09 jun 2016 09:15

Is inderdaad volledig ondermaats. U hebt toevallig geen abo bij TestAankoop? Indien wel, kan hen contacteren met uw verhaal, misschien wel helpen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jerre00
Topic Starter

#27 , 09 jun 2016 09:45

Ik ben geen lid meer van Test-Aankoop. Heb echter wel reeds de Consumentenombudsdient gecontacteerd, doch dit zal een twijfelgeval zijn (twijfel of dit door hen kan worden behandeld).

Nu, de foto's zijn gisteren ook doorgestuurd naar de verkoper - deze heeft ze doorgestuurd naar zijn dienst na verkoop (werfleider alle werven). Ik vermoed dat deze mens ook nog eens zal komen kijken.

Ik ben ook eens aan het rondhoren bij verschillende mensen die me kunnen helpen. Een consult bij een advocaat is vrijblijvend, lijkt me, dus wel de moeite om te horen waar we staan. Aan jullie bovenstaande reacties te lezen, hebben we niet overdreven. Bovenstaande bevat natuurlijk ook "macro-foto's", maar zoals gezegd, sommige plaatsen zie je wel degelijk nog (na herstelling) van op 3m afstand.

Alvast reeds bedankt aan allen om te reageren, jullie zijn een nuttige en behulpzame bron van informatie :)

sloeberken

#28 , 09 jun 2016 09:52

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#29 , 09 jun 2016 10:32

Hou ons zeker op de hoogte, zou ik zeggen. Altijd interessant om te weten hoe zoiets afloopt. (En tussen "gelijk hebben" en "gelijk krijgen", ligt jammer genoeg ook nog een wereld van verschil.) Ik hoop voor jou dat op zijn minst de mankementen opgelost worden. Wat het plaatsje op het slot betreft, vrees ik dat je daar, wegens geen bewijslast, weinig aan kan doen. Maar je kan het wel als "hefboom" gebruiken om de mankementen te laten oplossen ("Ik laat het zo wat betreft het slot, maar in ruil wens ik wel dat alle beschadigingen onzichtbaar weggewerkt worden", of iets in die strekking).

Jerre00
Topic Starter

#30 , 09 jun 2016 10:54

Hou ons zeker op de hoogte, zou ik zeggen. Altijd interessant om te weten hoe zoiets afloopt. (En tussen "gelijk hebben" en "gelijk krijgen", ligt jammer genoeg ook nog een wereld van verschil.) Ik hoop voor jou dat op zijn minst de mankementen opgelost worden. Wat het plaatsje op het slot betreft, vrees ik dat je daar, wegens geen bewijslast, weinig aan kan doen. Maar je kan het wel als "hefboom" gebruiken om de mankementen te laten oplossen ("Ik laat het zo wat betreft het slot, maar in ruil wens ik wel dat alle beschadigingen onzichtbaar weggewerkt worden", of iets in die strekking).
Het is inderdaad de combinatie van de verschillende zaken, die het voor ons extra vervelend maken. We gaan dit zeker als hefboom gebruiken.

Trouwens, er is ook nog een derde "issue" waar ik hier niet over heb gecommuniceerd, omdat het eerder een bouwtechnische kwestie is. Men heeft de oude deur uitgebroken en de nieuwe deur gewoon tegen de oude bakstenen structuur geplaatst, zonder deze "voor te bereiden". Dus nu zitten wij met een spleet tussen deur en buitenmuur die we zelf nog moeten opvoegen. Allemaal geen probleem, ware het niet dat de buitenmuur dus niet "voorbereid" is geweest, waardoor we met voegbreedtes zitten van quasi niks op sommige plaatsen en op andere 3 tot 5 cm (of nog meer, ik zeg maar iets uit mijn hoofd). Dus bijna onmogelijk om degelijk en mooi op te voegen. De opvoeging stond trouwens niet in de offerte (enkel afwerking met sillicone voeg tot 8mm voegbreedte), maar de verkoper heeft daar ook niks over gevraagd tijdens het verkoopsgesprek... Terwijl dit waarschijnlijk een veelvoorkomend gegeven is bij plaatsing van deuren tegen een oude baksteenstructuur. Ikzelf had hier wel geen flauw idee hiervan (niet technisch aangelegd), tot mijn vriend-metser kwam kijken om de opvoeging te doen... (is trouwens nog niet uitgevoerd gezien de andere problemen). Ook tijdens de plaatsing zelf is men mij niks komen vragen. Enkel eens de deuren ertegen stonden, hebben ze mij meegedeeld dat ik zelf eerst nog moest zorgen voor opvoeging vooraleer zij konden afwerken met silicone.

Ik denk dat het een lange ingebrekestelling wordt...

Terug naar “Consumenten Koop”