Telenet factuur van 2006 in de bus gekregen.

giserke

Re: Telenet factuur van 2006 in de bus gekregen.

#16 , 01 mar 2016 13:01

Hm, het valt toch wel op dat ze de problemen in hun nadeel rapper terug vinden dan omgekeerd.
Een spontane rechtzetting van een fout in mijn voordeel heb ik nog niet meegemaakt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mcnab
Topic Starter

#17 , 01 mar 2016 19:47

Nog effe een vraag:
Als ik een aangetekende brief naar het incasso stuur met de vermelding dat de factuur verjaard is en ik die niet ga betalen (ga het wel wat mooier verwoorden), loop ik dan niet het risico dat ze een deurwaarder gaan sturen en mijn inboedel komen aanslaan?

sloeberken

#18 , 01 mar 2016 20:34

Dan had telenet dit al lang zelf gedaan, is op dat punt van paniek dat incasso rekenen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

giserke

#19 , 02 mar 2016 01:54

Aan TS, de reden waarom ze een incasso bureau en geen deurwaarder gebruiken, is om de heel eenvoudige reden dat een deurwaarder zich aan de wet moet houden.

Mcnab
Topic Starter

#20 , 02 mar 2016 06:21

Ok.
Allen bedankt voor jullie advies.
Vrijdag ga ik nog wat info inwinnen bij onze jurist en dan stuur ik dat incasso wel een brief.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#21 , 02 mar 2016 07:37

Nog effe een vraag:
Als ik een aangetekende brief naar het incasso stuur met de vermelding dat de factuur verjaard is en ik die niet ga betalen (ga het wel wat mooier verwoorden), loop ik dan niet het risico dat ze een deurwaarder gaan sturen en mijn inboedel komen aanslaan?
Verwoord het niet mooi, hoe meer u schrijft of zegt, hoe groter het risico op flaters. U werpt de verjaring op, u schrijft geen roman. Indien u onverhoeds het recht mocht erkennen dan hebt u zelf afstand gedaan van de verjaring. Hou het bij wat ik eerder had gepost.

Wat er is gebeurd is dat Telenet een boel oude en volgens hen moeilijk invorderbare schulden heeft doorverkocht aan een incasso. Die heeft daar niet veel voor betaald en tracht nu toch nog geld los te weken want behalve indien ze de openbare orde raakt (zeldzaam) is verjaring iets dat enkel door de schuldenaar dient/kan worden ingeroepen, de schuldeiser dient zich daar niets van aan te trekken en probeert maar. Zelfs indien u voor de burgerlijke rechter komt bent u het die de verjaring dient in te roepen, de rechter zal dat niet ambtshalve mogen vaststellen.

Maak u geen zorgen, zelfs al zenden ze een deurwaarder dan kan dat enkel in het kader van minnelijke invordering dus deze kan geen uitvoeringsmaatregelen nemen.

Indien u terecht de verjaring inroept in deze fase zouden ze idioot zijn om naar de rechtbank te trekken. Vermoedelijk zullen ze misschien nog één poging doen en daarna verdwijnen en de vordering afschrijven.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

giserke

#22 , 02 mar 2016 10:37

Laat die 'hoogachtend' maar achterwege voor dat soort tuig. Uw naam zetten is voldoende.
En er ook aan toe voegen dat je zonder juridische argumenten geen contact meer wenst met hen.

Mcnab
Topic Starter

#23 , 02 mar 2016 11:36

Das een heel duidelijke uitleg sander en xenophon.

Ik merk hier zonet op dat zelfs mijn naam op de brief verkeerd gespeld is.

Terug naar “Consumenten Koop”