#9 , 01 mar 2016 08:09
Mijn advies: bel niet meer met de incasso. Ik denk dat uw eerste communicatie met hen een aangetekend schrijven moet zijn waarin u verwijst naar hun factuur en met de vermelding:
Geachte,
Deze schuldvordering is verjaard. Gelieve me hierover niet meer te verontrusten.
Dat gezegd zijnde: ik ben er niet 100% van overtuigd dat hier de vijfjarige verjaringstermin van art. 2277 BW speelt; die geldt immers bij periodieke betalingen. De schuld hier is blijkbaar ontstaan als gevolg van de 'aansluiting bij Telenet'. Indien met aansluiting bedoeld wordt uitgevoerde werken eerder dan het abonnementsgeld dan is dat m.i. geen bij termijnen betaalbare kost en is art. 2277 niet van toepassing maar zou de tienjarige verjaring kunnen spelen (behalve op de intresten).
Enfin, dat is niet de argumentatie die u dient te ontwikkelen uiteraard.
Let wel: indien u verjaring inroept is het alles of niets: indien u één euro betaalt hangt u er ook aan vast voor de contractueel vastgelegde inningskosten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.