Vraag contract Proximus.

Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

Vraag contract Proximus.

#1 , 06 feb 2016 11:33

Hallo,
Mijn moeder heeft een contract afgesloten bij Proximus vorige week maar de internetbsnelheid is ondermaats. Kan een contract direct worden opgezegd of moet er zes maanden gewacht worden? Alvast bedankt

Uw contract wordt behoudens andersluidende bepaling gesloten voor onbepaalde duur. U kan uw contract van bepaalde of onbepaalde duur op elk ogenblik schriftelijk opzeggen. Indien consumenten/professionele klanten met max. 5 nummers/lijnen hun contract van bepaalde duur opzeggen in de loop van de eerste 6 maanden, kan een opzeggingsvergoeding geëist worden gelijk aan het abonnementsgeld verschuldigd tot aan de afloop van de eerste zes maanden van het contract. Een bijkomende schadevergoeding kan worden gevraagd aan klanten die, gratis of aan een lagere prijs, een product hebben ontvangen waarvan het verkrijgen verbonden was aan de intekening op een contract van bepaalde duur.

Dit hierboven zijn de algemene voorwaarden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

#2 , 06 feb 2016 11:35

Het contract dat is afgesloten is zonder televisie of telefoon. Wel met een maandelijkse korting op de factuur.

LeenW
Berichten: 13347

#3 , 06 feb 2016 11:41

Heeft ze al eens gehoord of er niets aan te doen valt?

Reclame

Schuppenzot
Berichten: 99

#4 , 06 feb 2016 11:58

Met ADSL gebeurt het wel dat de snelheid in het begin laag is. Maar zodra het systeem merkt dat de verbinding stabiel genoeg is kom je automatisch op een hogere snelheid te zitten.

Je kan toch je potentiële snelheid testen op hun website?

Of gaat het over internet op een GSM?

Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

#5 , 06 feb 2016 12:01

Het gaat over internet en digitale tv

Alfred J
Berichten: 190

#6 , 06 feb 2016 12:23

Het contract dat is afgesloten is zonder televisie of telefoon. Wel met een maandelijkse korting op de factuur.
Het gaat over internet en digitale tv
Is het nu met of zonder digitale TV? Als je digitale TV hebt zal je profiel nog niet zo heel laag zijn. Sowieso spreekt men altijd over maximale snelheden en nergens gegarandeerde snelheden.

Welke snelheid claimen ze te halen op je adres? Hier te testen: http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspee ... ectie.html
Welke snelheid haal je werkelijk? Hier te testen: http://www.speedtest.net/

Merkava
Topic Starter
Berichten: 41

#7 , 06 feb 2016 12:42

Met digitale tv. 13,30 mbps aan de utp kabel. Wifi is een volledige ramp.

Alfred J
Berichten: 190

#8 , 06 feb 2016 13:05

En welke snelheid geeft Proximus aan via de eerste link?

Die gemeten snelheid zou je ook moeten halen over wifi. Misschien een technieker laten komen om de wifi te controleren? Of als je er zelf kennis van hebt eens proberen op een ander kanaal. Veel wifi signalen te zien van de buren? Mogelijk zitten die dan allemaal op hetzelfde kanaal en is dat je probleem. Kanaal eens wijzigen in de bbox zou dus al kunnen helpen aan het wifi probleem.

Blaatpraat
Berichten: 3819

#9 , 08 feb 2016 09:06

Om niet af te dwalen en te antwoorden op de vraag van de TS:

Wettelijk gezien kunnen providers je verplichten om 6 maanden bij hun te blijven.
Zoals je kunt lezen in de voorwaarden (die je hebt geciteerd), verwacht proximus dit niet bij een contract onbepaalde duur (wat ze standaard geven aan particulieren).
Je kunt dus gewoon opzeggen...

Maar zoals men je hier al probeert te zeggen: wat is de waarde van de website?
Als men je goed aangesloten heeft, zou je die waarde effectief moeten halen op de bbox (enige verbruiker, geen tv aan om te testen natuurlijk).

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 08 feb 2016 17:13

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”