In juli kocht ik een tweedehands wagenmet 1 jaar garantie bij een Opel dealer .
Nog geen vier weken later viel de wagen stil op een helling en startte ze niet meer. Opel assistance is deze komen ophalen en de Opel dealer heeft deze vervolgens hersteld onder garantie . De dieselpomp was stuk omdat bij verkoop de dealer geen olie in de motor had gedaan. Deze werd dus vervangen. Terwijl er ons wel degelijk gezegd werd bij aankoop dat de auto een groot onderhoud gekregen had (waar was de nieuwe olie dan?).
Nu, vijf maanden later, beginnen zich terug wat problemen te manifesteren. Wederom belden we naar Opel assistance en bracht de man van Touring een tijdelijke herstelling aan waarmee wij naar de garage konden rijden. Zo gezegd zo gedaan.. Bleek dat het probleem aan slijtage te wijten was en we hiervoor dienden te betalen. Ik heb hierover geen probleem gemaakt vermits het maar €1,30 was.
Ondertussen lieten we de auto zijn volledig onderhoud eens geven om er voor te zorgen dat deze volledig in orde was. Hiervoor moesten we €120 betalen, ondanks het feit dat ons bij verkoop gezegd werd dat we recht hadden op een gratis groot onderhoud en deze niet uitgevoerd was bij de aankoop.
Ook viel ons op dat de auto in de laatste 3 maand meer en meer tijd nodig had om in actie te komen. Ik heb dit ook vermeld aan de dealer bij het onderhoud, maar deze vraag ging in rook op. Na enig opzoekingswerk online had ik vermoedens dat de gloeikaarsen verouderd waren. Dit valt ook onder slijtage en dus niet onder garantie. Door onze ondertussen slechte ervaringen met de Opel dealer zijn we hierdoor naar een andere garagist gegaan en deze liet ons weten dat de gloeikaarsen in orde waren. Het probleem zou hem liggen bij de vervangen dieselpomp in augustus. Volgens de garagist is deze een occasie die zijn beste dagen gezien heeft.
Nu is mijn vraag mocht die Opel dealer een occasie onderdeel plaatsen bij garantieherstellingen?
En wat moeten we nu doen vermits de dealer waarschijnlijk terug uitvluchten zal zoeken?