Betaling probleem

stevenverl
Topic Starter
Berichten: 2

Betaling probleem

#1 , 26 aug 2015 16:34

Geachte,

2 maand geleden heb ik mij een smartphone aangekocht. Allemaal goed & wel, totdat mijn factuur plots 60 euro gestegen was op 1 maand.
Na veel mails met mijn provider kreeg ik eindelijk de gegevens. Het gaat over 'mevida'.

Plots werd de oorzaak mij bekent. Telkens als ik aan het surfen was op het internet, kwamen er pop-ups met de melding dat mijn smartphone een virus bevatte & of ik akkoord om het op te kuisen van mijn gsm. Nooit werd er ook maar iets vermeld dat wanneer ik op 'akkoord' had gedrukt, dit mij 10 euro ging kosten... Nu vraag ik mij af of ik hier iets aan kan doen of helemaal niets?
Ik heb hen al gecontacteerd, maar tot nu toe nog geen antwoord gehad...

Met vriendelijke groeten,

Steven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3085
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 aug 2015 17:10

spam filter installeren

ad-block werkt bv goed

neen, ge gaat u geld niet terug zien, provider heeft er niks mee te maken, ze kunnen een geste doen maar zijn dit niet verplicht, die pop-ups komen van buitenlandse firma's.

als ge nog niet door hebt dat pop-ups zoals de uw in uw browser simpel oplichting is, moet ge u eigen afvragen of een smart-phone wel het meest geschikte is voor u.

pop-ups kunnen immers NOOIT weten wat er op uw smart-phone staat.

SvenV
Berichten: 17

#3 , 27 aug 2015 15:12

Klacht doorgeven aan Mevida zelf en terugbetaling eisen via onderstaande gegevens:

+3222900256
[email protected]

Reclame

Drone
Berichten: 3085
Locatie: st-niklaas

#4 , 27 aug 2015 17:23

Klacht doorgeven aan Mevida zelf en terugbetaling eisen via onderstaande gegevens:

+3222900256
[email protected]

de kans dat zij spontaan gaan terug betalen is onbestaande.

als ik even rap op google kijk zijn ze niet aan hun proefstuk toe;

https://translate.google.com/translate? ... edit-text=

enige kans dat ge ergens hebt is een klacht bij de economische inspectie, maar hoopt daar niet te veel op om via die weg uw geld terug te krijgen.

SvenV
Berichten: 17

#5 , 27 aug 2015 21:33

Indien je van Mevida via bovenstaande gegevens geen reactie krijgt, kan je altijd bij de ombudsman klacht indienen.
Deze zal dan op zijn beurt de provider contacteren voor verhaal.

Drone
Berichten: 3085
Locatie: st-niklaas

#6 , 28 aug 2015 01:58

Indien je van Mevida via bovenstaande gegevens geen reactie krijgt, kan je altijd bij de ombudsman klacht indienen.
Deze zal dan op zijn beurt de provider contacteren voor verhaal.
ombudsman zal weinig kunnen doen, provider is tot niks verplicht, het is het proberen waard

provider zal simpelweg zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de gebruiker om op te letten op wat hij klikt.

stevenverl
Topic Starter
Berichten: 2

#7 , 02 sep 2015 18:47

spam filter installeren

ad-block werkt bv goed

neen, ge gaat u geld niet terug zien, provider heeft er niks mee te maken, ze kunnen een geste doen maar zijn dit niet verplicht, die pop-ups komen van buitenlandse firma's.

als ge nog niet door hebt dat pop-ups zoals de uw in uw browser simpel oplichting is, moet ge u eigen afvragen of een smart-phone wel het meest geschikte is voor u.

pop-ups kunnen immers NOOIT weten wat er op uw smart-phone staat.
Beste,

'T is niet omdat ik dat niet direct door had dat dat pure oplichting was, dat ik niet geschikt ben voor een smartphone.. Heb het namelijk nodig voor mijn studies, zonder kan je tegenwoordig amper, toch bedankt voor je bezorgdheid.

Drone
Berichten: 3085
Locatie: st-niklaas

#8 , 02 sep 2015 20:01

smartphone nodig voor studies?

lijkt mij raar maar bon, ben al 16 jaar van school af.

zulke spam pop-up ads zijn puur oplichting, zoals al eerder gezegd, een ad (reclame boodschap) kan niet zien wat er op u smartphone staat, laat staan dat deze kan claimen dat er iets illegaal zou opstaan, zoiets is (of zou moeten) basis kennis (zijn) als men op het internet en een smartphone gaat gebruiken.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 03 sep 2015 07:33

pop-ups kunnen immers NOOIT weten wat er op uw smart-phone staat.
Technisch is dit wel degelijk mogelijk.

Drone
Berichten: 3085
Locatie: st-niklaas

#10 , 03 sep 2015 13:23

pop-ups kunnen immers NOOIT weten wat er op uw smart-phone staat.
Technisch is dit wel degelijk mogelijk.

dat zal dan wel heel oppervlakkig zijn wat ze weten.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 03 sep 2015 13:32

Alles wat op het systeem opgeslagen staat is technisch perfect op te vragen. je zal ooit expliciet de goedkeuring moeten gegeven hebben, maar vanaf dan is alles mogelijk. Zeker als je Android smartphone geroot is, dan kan je bij wijze van spreken je eigen versie van een besturingssysteem erop zetten, die alle gegevens die je ingeeft, opslaat, verstuurt, ... automatisch doorgeeft aan om het even wie.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 15 sep 2015 14:17

Bepaalde gegevens van de smartphone en het besturingssysteem zijn sowieso voor de brower (en dus ook voor de pop-ups) gewoon uit te lezen, zelfs zonder dat je expliciet goedkeuring moet geven. Met expliciete goedkeuring door de gebruiker kan zo goed als alles uitgelezen worden.

Maar los daarvan: ik werk al jaaaaaaaaaaren in de IT, studeer nog regelmatig bij, etc... en kan PERFECT zonder smartphone. Ik kan echter niet zonder een telefoon waar de batterij meer dan een week meegaat, en ik heb nog geen enkele smartphone tegengekomen waar je een week of meer kan mee werken, zonder de batterij te moeten opladen. Vandaar dus geen smartphone voor mij. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat je dit voor je studies nodig hebt. Hou het bij een laptop dan, zou ik zeggen, je zal zelfs goedkoper af zijn met een laptop...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”