7 maanden geleden kocht in een smartphone. Plots werkte bepaalde functies niet meer (micro en steeds aan en uit springen van smartphone). Volgens de technische dienst van de verkoper valt dit toestel niet onder garantie daar er sporen van oxidatie zijn. Dit terwijl de verkoper op zijn site beweert dat het toestel waterdicht is.
Citaten van de website van de verkoper:
SAMSUNG GALAXY S5 BLK 16GB
Smartphone, 5,1 inch, hartslagmeter, 16 Mp, waterbestendig
OK, laat er sporen zijn van oxidatie. OK, laat dit (wettelijk) een reden zijn om het toestel uit te sluiten van garantie ... MAAR wat met het feit dat de verkoper - naar mijn inziens - foutieve reclame maakt door dit toestel. Kan ik dit argument aanwenden om alsnog garantie (gratis herstelling of zo) af te dwingen? Of kan ik beter mijn wonden likken?Bovendien is deze smartphone IP67-gecertificeerd en dus stofdicht en waterbestendig. Neem dus gerust foto’s aan het zwembad of gebruik uw smartphone terwijl u in bad zit.