1. Voor vrijwel alle merken smartphones geldt dat de leverancier de reparatie van val- en stootschade niet dekt binnen de garantievoorwaarden.
2. Indien een toestel wordt ingestuurd ter reparatie waaraan van- en stootschade wordt vastgesteld, zijn zij genoodzaakt een prijsopgave voor reparatie uit te sturen.
3. Verder is het zo dat wanneer de monteur het toestel opent, het scherm waarschijnlijk nog verder zal barsten. Ook is het vrijwel onmogelijk om een gebarsten scherm terug te plaatsen.
4. U vindt als bijlage het servicebulletin van XXX, de officieel erkende hersteldienst van oa. gsm leveranciers.
5. Wij hopen dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.
Indien u zin hebt in een even agressief antwoord, dan antwoordt u als volgt:
1. Wat de deal betreft tussen uw leverancier en uzelf, doet niets ter zake. Ik heb enkel een deal met mijn leverancier en dat bent u. U bent gebonden aan de garantievoorwaarden die de wet bepaalt en waarin de eerste 6 maand de bewijslast (oorzakelijk verband tussen defect en verantwoordelijkheid) voor u is. Gelieve deze na te komen.
2. Opnieuw, wat hun werkwijze is, doet hier niet ter zake. Men mag mij gerust een prijsopgave voor reparatie van de val- en stootschade opsturen, ik wens enkel een herstelling van het door mij gemelde defect.
3. Indien uw technicus niet in staat is om een toestel te open en terug te sluiten mét een kleine barst in het scherm, ben ik bereid op uw kosten een andere hersteldienst te contacteren die wél in staat is om dit te doen. Uw technicus kan dan de noodzakelijke herstelling doen, mijn gezochte technicus kan dan (op uw kosten) het scherm terugplaatsen. Een geschoolde technicus kan dit immers zonder moeilijkheden.
4. U kan in bijlage de wet betreffende consumentengarantie vinden. Gelieve me ook te laten weten door wie de hersteldienst officieel erkend is. Toevallig toch niet uw leverancier, de producent of uwzelf? Deze hebben alle drie baat bij het verhalen van herstelkosten op mezelf of het aanschaffen van een nieuw toestel.
5. Wij hopen dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.