verplaatsingkosten

roses
Topic Starter

verplaatsingkosten

#1 , 17 dec 2014 17:34

Mag een bedrijf je een factuur opsturen als ze geen werk geleverd hebben maar gewoon zijn komen kijken naar je 'probleem'?
Ik krijg een factuur van verplaatsingkosten van meer dan 100 euro, terwijl die die persoon geen werk geleverd heeft, hij is gewoon komen kijken naar ons pobrleem. Hij heeft wel foto's genomen van ons 'probleem' maar we hebben nergens ooit een handtekeing moeten plaatsen. Omdat zij onze opdracht niet wilden uitvoeren hoe wij het vroegen hebben we het geannulleerd en nu hebben ze ons een factuur opgestuurd van meer dan 100 euro.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 17 dec 2014 17:58

Uiteraard, als u hen gevraagd hebt om tot bij u te komen, brengt dat kosten met zich mee. Soms laat men deze dan vallen als er een verdere overeenkomst is.

cesto

#3 , 17 dec 2014 18:31

Ik zou zo'n factuur zeker betwisten vooral als ze onverwacht komt en als het om zo'n hoog bedrag gaat (hoever hebben die mensen zich eigenlijk moeten verplaatsen?!). Dat bedrijf had je wel moeten waarschuwen dat ze je verplaatsingskosten zouden aanrekenen ook al gaat het werk niet door.

Reclame

LeenW

#4 , 17 dec 2014 18:48

Vermelding op hun website is voldoende, ze moeten het u niet persoonlijk zeggen of u iets laten ondertekenen. Maar mss had ik daar niet automatisch van moeten uitgaan, ik gaan mijn eerste antwoord dus moeten nuanceren:

Als u hen hebt gevraagd ter plaatse te komen en de verplaatsingstarieven zijn duidelijk en correct toegepast, gaat u dit moeten betalen. Hebben ze er zomaar een bedrag op gekleefd, kunt u de factuur zeker betwisten.

roses
Topic Starter

#5 , 17 dec 2014 19:07

het is het bedrijf [naam verwijderd /webmaster], ik weet niet of ik dit mag vermelden hier, maar ik zie nergens op hun site staan over verplaatsingskosten.

roses
Topic Starter

#6 , 17 dec 2014 21:38

het is het bedrijf x, ik weet niet of ik dit mag vermelden hier, maar ik zie nergens op hun site staan over verplaatsingskosten.

Turaki

#7 , 17 dec 2014 23:26

Vermelding op hun website is voldoende, ze moeten het u niet persoonlijk zeggen of u iets laten ondertekenen.
Fout: AV zijn pas bindend voor een consument zodra deze zich er expliciet mee akkoord heeft verklaard. Enige kosten aanrekenen die niet op voorhand zijn afgesproken (via contract of AV) mogen dan ook niet aangerekend worden.

roses
Topic Starter

#8 , 18 dec 2014 00:25

Dus wat kan ik het nu best doen? telefoneren, mail sturen of...? pff ik heb er echt geen zin in.

giserke

#9 , 18 dec 2014 00:35

Uiteraard, als u hen gevraagd hebt om tot bij u te komen, brengt dat kosten met zich mee. Soms laat men deze dan vallen als er een verdere overeenkomst is.
Beetje gemakkelijk niet?
het is niet omdat je heb vraagt te komen kijken dat zij verplicht zijn te komen kijken.
Zij komen kijken omdat ze denken een potentiele nieuwe klant binnen te doen. niet meer niet min.

Terug naar “Consumenten Koop”