Bestelling webshop: pakket kwijt

Purple
Topic Starter
Berichten: 247

Bestelling webshop: pakket kwijt

#1 , 16 okt 2014 09:16

Kan er iemand zijn gedacht zeggen over het volgende aub:

2 weken geleden bestel ik verschillende producten op een website. (eerste keer dat ik bij deze site bestel).

Enkele minuten na de bestelling en betaling ontvang ik de bevestiging.
Op deze bevestiging zie ik echter alleen mijn naam en gemeente staan. (geen straatnaam)

Om zeker te zijn stuur ik onmiddellijk een mail (via het contactformulier van de site) met de vraag of het normaal is dat mijn volledige adres niet op de bevestiging staat of dat er iets is misgelopen. En ik zet er nog eens mijn volledige adres bij.

Hierop krijg ik geen antwoord.
Volgende dag een mail dat de bestelling verzonden is.

4 dagen later nog niets ontvangen.

Ik contacteer de winkel terug. Deze hebben blijkbaar mijn vorige mail niet ontvangen.
Het pakket is inderdaad verstuurd zonder straatnaam.

Volgens hen is het enige wat ze kunnen doen: wachten tot het pakket terug bij hun komt en het dan opnieuw versturen.

Tot op heden is het pakket nog spoorloos.

Nu ben ik er 99.99% zeker van dat ik wel mijn volledig adres heb ingegeven. Zoiets kijk ik altijd dubbel na of alles correct is.

En zelfs als ze beweren dat ik dat niet gedaan heb, is het dan niet hun verantwoordelijkheid om mij te contacteren indien de adresgegevens ontbreken?

Het gaat "maar" over een 25euro.
Geen bedrag waar je veel tijd en geld gaat insteken om het in orde te brengen.
Maar het zomaar wegsmijten is toch ook niks.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 16 okt 2014 12:10

70% van die webschops zijn oplichters. Altijd goed controleren of al hun cordinaten op hun website staan btw nummer of dergelijke adres. Ik vraag altijd eerst of ik dit kan komen afhalen door ik op een bepaalde dag in hun buurt ben, dan weet je al veel meer.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

WP002
Berichten: 1515

#3 , 16 okt 2014 15:04

Hoe hebt u betaald? Als dit via creditcard of Paypal is kan u een geschil openen en dan krijgt u waarschijnlijk van hen uw geld terug.

Reclame

Purple
Topic Starter
Berichten: 247

#4 , 17 okt 2014 07:15

Heb betaald via Paypal dus dat geschil kan nog.

Webshop heeft wel goede beoordelingen. (google en gespecialiseerde fora)

Zij beweren dus dat het pakket waarschijnlijk nog bij de post "rondhangt" om dan terug naar verzender te gaan.

Zal nog een weekje afwachten. (1 week naar mij, 1 week terug naar hun en 1 week naar mij)
Dat is meer als redelijk denk ik.

dc-soft
Berichten: 31

#5 , 17 okt 2014 08:16

Heb betaald via Paypal dus dat geschil kan nog.
Bij Paypal heb je tot 45 dagen tijd om een probleem te melden.
Maar je kan al gerust een geschil opstarten, wordt er toch nog geleverd, gewoon annuleren.
Zoniet, het geschil omzetten naar een claim. Paypal behandeld claims heel correct.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 17 okt 2014 08:28

70% van die webschops zijn oplichters.
als je het over Belgische/Nederlandse webshops hebt, zou ik dit toch héél sterk betwisten.

(moet wel toegeven dat m'n vriendin een webshop heeft, dus ben betrokken partij).

Nu, het lijkt duidelijk dat de webshop in kwestie, indien die iets van kaas gegeten heeft van Belgische adressen, in de fout gaat en dus de verzending opnieuw zal moeten doen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 17 okt 2014 10:43

als je het over Belgische/Nederlandse webshops hebt, zou ik dit toch héél sterk betwisten.
Je kan dit snel nakijken op die webshops, staat er hun BTW of KvK nummer op, hoe zijn ze te bereiken, adres en mailadres verkoopsvoorwaarden.
Indien dit ontbreekt moet je al voorzichtig zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Purple
Topic Starter
Berichten: 247

#8 , 17 okt 2014 11:35

Heb net een mail gehad dat ze het pakket vandaag nog versturen met het volledige adres.

Of het nu het originele pakket is dat ze hebben teruggekregen of een nieuwe zending staat er niet bij.

Terug naar “Consumenten Koop”