Zowat hetbegin
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=84353#p84353Verzonden aan Telenet 22 08 2007
Ik heb in mei 2007 mijn internet + telefoonabonnement bij Telenet opgezegd na 7 jaar abonnee geweest te zijn.
1.Men heeft het klaar gespeeld me in mijn laatste facturatieperiode voor de aankoop van 70GB extra blokken aan 1€/GB ,185GB extra blokken aan te rekenen = 185€.
Men heeft hiervoor één correctie gedaan en 40GB = 40€ in mindering gebracht
2.Men rekent me een opzegvergoeding aan voor een telefoonabonnement dat ik na 7 jaar opgezegd heb.
3.Van de borg (2000 bfr.)die ik voor de modem heb moeten betalen bij de installatie (die in de tijd 10 000bfr.kostte)vind men niets terug..
4.Ik heb nadat TN een 6 tal jaar geleden,eens +/- 1 jaar geen factuur stuurde en ik werd afgesloten omdat deze achterstel niet snel genoeg betaald was,een waarborg moeten storten van 20 000 Bfr. alvorens terug aangesloten te worden.
6 maand nadien heeft men 10 000Bfr. teruggestort en de rest vond en vind men niet terug.
Ik heb al moe getelefoneerd maar zij vinden niets en zeggen dat alles juist is.
Ik weiger dan ook hun +/-300€ te dure eindafrekening te betalen
Voor het niet betalen van die eindafrekening hebben ze me ook nog eens op hun Preventel lijst met wanbetalers gezet waardoor ik ten onrechte benadeeld word en hinder ondervind.
Ik vind dat de boekhouding daar wel een lachertje is als men zulke zaken niet terug vind.
Ik overweeg dan ook
1.Klacht neer te leggen wegens oplichting door Telenet.((Word door TN uitgelegd als vergissingen en nadien rechtgezet op voorwaarde dat de klant de vergissingen opmerkt en rapporteerd)
2.Een schadevergoeding te eisen voor het op de Peventel lijst zetten van mijn naam en de problemen die ik daardoor al heb ondervonden.
3.De boekhouding van TN eens te laten doorlichten opdat de verloren waarborgen zouden teruggevonden worden.(Want ik ben niet de enige die problemen ondervind om zijn modemwaarborg terug te krijgen)
Hoogachtend
Zover sta ik,:
De afrekening is in zicht,:Hoe het begon,:
http://forums.zita.be/showthread.php?t=117099
en evolueerde ,:
http://forums.zita.be/showpost.php?p=16 ... tcount=426
http://forums.zita.be/showpost.php?p=16 ... tcount=428
http://forums.zita.be/showpost.php?p=16 ... tcount=433
http://forums.zita.be/showpost.php?p=17 ... tcount=438
tot men ,:
http://forums.zita.be/showpost.php?p=17 ... tcount=441
en nu maar wachten op de afrekening
Geachte,
Hiermede,zend ik U een verbeterde versie van mijn email van gisteren.
“Hiermede,vraag ik uw advies over wat ik zou willen doen.
Ik wil de door Telenet gevraagde som(openstaande saldo van 315,39 EUR )deponeren bij een notaris.
Deze som zal betaald worden aan TN als door de rechtbank, of door de ombudsman, beslist word dat ik ongelijk heb,wat betreft die 2 waarborgen.
Van het moment dat ik de som bij de notaris de gevraagde som heb gedeponeerd,beschouw ik mij als hebbende alles betaald.
En wil ik naar de rechtbank stappen met de eis om een schadevergoeding van 100€ per dag,dat ik vanaf die moment nog op de preventellijst sta.
Ik vermoed,dat Telenet moeilijk gaat doen als naar de facturen van “ De periode vanaf de installatie(+/- 6 maand voor 26/09/2001) tot eind 2002” word gevraagd, omdat er toen wel 2 facturen (1 telefoon,1 internet)werden verstuurd..
Ik denk dat ik als particulier deze ongebruikelijke manier kan toepassen en dat het ook alles zou bespoedigen
Graag Uw advies,met dank bij voorbaat”
Hoogachtend
Van: ceurrrix [mailto**********
Verzonden: woensdag 19 maart 2008 9:38
Aan: ********; '[email protected]';
Onderwerp: FW: Klachtnummer : 2007/********
Geachte,
Hiermede,vraag ik uw advies over wat ik zou willen doen.
Ik wil de door Telenet gevraagde som(openstaande saldo van 315,39 EUR )deponeren bij een notaris.
Deze som zal betaald worden aan TN als door de rechtbank beslist word dat ik ongelijk heb,wat betreft die 2 waarborgen.
Van het moment dat ik de som bij de notaris de gevraagde som heb gedeponeerd,beschouw ik mijn als hebbende alles betaald.
En wil ik naar de rechtbank stappen met de eis om een schadevergoeding van (vul maar in)€ per dag,dat ik vanaf die moment nog op de preventellijst sta.
Ik vermoed,dat Telenet moeilijk gaat doen als naar de facturen van “ De periode vanaf de installatie(+/- 6 maand voor 26/09/2001) tot eind 2002” word gevraagd, omdat er toen wel 2 facturen (1 telefoon,1 internet)werden verstuurd..
Ik denk dat ik als particulier deze ongebruikelijke manier kan toepassen en dat het ook alles zou bespoedigen
Graag Uw advies,met dank bij voorbaat
Hoogachtend
E mail : [email protected]
Website : http://www.ombudsmantelecom.be
Brussel, 17/03/2008
Geachte heer,
Betreffende uwklacht tegen de operator Telenet ( klachtnummer 58428002 ) mochten wij van deze operator volgende
repliek ontvangen.
" Hiermee verwijzen wij u naar uw e mail d.d. 05/02/2008 in verband met de klacht van meneer ceurrrix
Naar aanleiding van uw vraag hebben we dit dossier nogmaals grondig nagekeken. De deposit voor een bedrag van 10
000 BEF werd slechts éénmaal gevraagd(en ook ontvangen) op 26/09/2001. Deze deposit werd dan op 11/10/2004
teruggestort (in EUR voor een bedrag van 247,89). Aangezien zowel internet als telefonie op één account(20071322)
stonden was het bedrag van 247,89 EUR voorzien als waarborg voor zowel telefonie als internet.
We blijven dus bij ons vorig standpunt en uitgevoerde verrichtingen die reeds omstandig en gedetailleerd werden
omschreven in een mail van ******daterend van 15/11/2007.
We rekenen er dan ook op dat de klant het openstaande saldo van 315,39 EUR(vermeerderd met eventuele
invorderingskosten aangerekend door Preventel) zo snel mogelijk vereffend, teneinde de klant van de Preventel lijst te
laten verwijderen en dit dossier te kunnen afsluiten.
Gelieve ons te verontschuldigen voor het feit dat dit antwoord laattijdig is verzonden.
Hierbij melden we u dat de gevraagde duplicaten van 2003, 2004 en 2005 werden verzonden aan de heer Ceurrix. Deze
duplicaten worden tevens eerstdaags onder afzonderlijke omslag aan uw diensten toegestuurd.
Deze duplicaten zullen u per post worden overgemaakt.
Wij hopen alvast dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven. "
Wij adviseren u om het openstaande saldo te betalen.
Graag hadden wij uw standpunt hieromtrent ontvangen vóór 31/03/08.
Met de meeste hoogachting,
Ombudsman
Geachte, dit een kladje alles staat er in maar nog niet op zijn plaats
Misleid,door het feit dat ze beweren,:” Deze deposit werd dan op 11/10/2004
teruggestort (in EUR voor een bedrag van 247,89). Aangezien zowel internet als telefonie op één account(20071322)
stonden was het bedrag van 247,89 EUR voorzien als waarborg voor zowel telefonie als internet.”
Heb ik van 2003,2004 en 2005 de facturen gevraagd ,omdat die facturen de periode van ruim voor en na 11/10/2004 dekken.
Een opmerking die moet maken is, dat de bundel facturen de periode’s vertegenwoordigen ,
van 15/12/2003 tot 14/12/2004 en van 15/12/2004 tot 15/12/2005 zijnde de facturen van 2004 en 2005.
Ik heb echter geluk,want de eerste factuur,die van 15/12/2003 met openstaand saldo van 1.298,28€,
Vertegenwoordigd de periode van 9 of 10 mogelijk meer maanden dat ik geen facturen ontvangen heb en waarvan sprake,
in voorgaande en waarvan ik me de details en of ik ze gezien heb,niet herinner.
Op de facturen, vanaf 15/12/2003 tot en met15/03/2004,zijnde 4 facturen ,daar kan je de compensatie terug vinden onder,:
Internet >>Abonnementskosten ,: Telenet Internet Mono 34,67
Compensatie: Telenet Internet Mono -34,67
Volgens mij hebben de facturen van ,: november,october,september,augustus en juli 2003 zijnde 5 facturen,ook zo’n compensatie.
Hier hebben we dan de 9 facturen gevonden waar ik mijn compensatie heb gekregen voor de 9 maanden dat ze mij zonder hadden
Gezet.
In mei of juni 2003 zal ik Telenet op de hoogte gebracht hebben van het feit dat ik al 9 maanden geen factuur gezien had en ook geen aanmaningen.
Die 9 maanden vertegenwoordigden de periode, teruggaande naar het verleden van april 2003 tot en met augustus 2002.
En vermits ik dus op 26/9/ 2001 volgens Telenet heb betaald, kan alles zowat gereconstrueerd worden.
Vanaf de installatie van mijn telefoon en enkele weken later de installatie van mijn internet tot de datum 26/9/2001 ,
Waarop de betaling is gedaan,kunnen een 6 tal maanden liggen.
De installatie kostte 12000bfr,de waarborg voor de modem 2000bfr.en de rest van die 52000 bfr is opgegaan aan de ik denk 120bfr/uur dat het koste om te surfen via de telefoonlijn en waren terecht..en daar discuteren we niet over.
Ik zeg dat ik samen met die 52000 bfr ,2 borgen heb moeten betalen van elk 10000 bfr.
Wat waren de voorwaarden om die 2 maal 10 000bfr terug te krijgen zowel mijn telefoonfactuur ,als mijn internetfactuur
Gedurende 6 opeenvolgende correct betalen.. Wat ik ook deed.
Dan kwam de spreekwoordelijke kink in de kabel.,buiten de maandelijkse facturen,kwam er een extra factuur in de bus vallen. Van 4000bfr.
Men had een vergissing gemaakt die betrekking had op de telefoonfacturatie en men eiste dat die 4000bfr betaald werden of de 10000bfr borg van de telefoon account werd niet terug betaald.
6 maanden na 26/9/2001 werd volgens mij de borg voor het intenet borg terug betaald..dat was maart of april 2002
De telefoonborg van 10000bfr weigerde men terug te geven zolang die tussendoor telefoonrekening van 4000 bfr niet betaald was.
Ondertussen waren we april 2002 er werden nog enkele maanden telefoon en internet facturen betaald
tot rond juli,augustus 2002 toen die factuurloze periode begon om te eindigen op 15/12/2003 met een openstaand saldo van 1.298,28€, en die niets te maken hebben met die 52000bfr en die 2 borgen.
En nu word het simpel bezorg me aub de facturen vanaf de moment van mijn installatie van telefoon en internet;
zo rond maart april 2001
tot augustus 2002 dat is ongeveer het moment dat die factuurloze periode toevallig begon
Die 52000bfr waren voor de periode vanaf de installatie tot de datum dat ze betaald zijn op26/9/2001 en die kunnen aantonen of er
een telefoonfactuur was en een aparte internetfactuur.
,: . De deposit voor een bedrag van 10 000 BEF werd slechts éénmaal gevraagd(en ook ontvangen) op 26/09/2001. Deze deposit werd dan op 11/10/2004
stonden was het bedrag van 247,89 EUR voorzien als waarborg voor zowel telefonie als internet.
En dat telenet eens een serieus antwoord geeft op de vraag,
Waarom is die deposit 3 jaar vastgehouden door Telenet als alles was betaald 6 maand na 26/09/2001We rekenen er dan ook op dat de klant het openstaande saldo van 315,39 EUR(vermeerderd met eventuele
invorderingskosten aangerekend door Preventel) zo snel mogelijk vereffend, teneinde de klant van de Preventel lijst te
laten verwijderen en dit dossier te kunnen afsluiten.
Gelieve ons te verontschuldigen voor het feit dat dit antwoord laattijdig is verzonden.
Ik heb veel zin om 170 euro bij een notaris te gaan deponeren voor Telenet voor als ze gelijk krijgen van de rechtbank in een proces hierover en naar de rechtbank stappen met de vraag om100€ schadevergoeding per dag dat ik ten onrechte op de preventellijst heb gestaan want ik word ze moe met hun…..
Hierbij melden we u dat de gevraagde duplicaten van 2003, 2004 en 2005 werden verzonden aan de heer Ceurvelts. Deze
duplicaten worden tevens eerstdaags onder afzonderlijke omslag aan uw diensten toegestuurd.
Deze duplicaten zullen u per post worden overgemaakt.
Ik heb geluk dat ik vandaag,een enveloppe heb gekregen van de ombudsman met de TN facturen.
Van Telenet heb ik niets gezien
Geachte,
Ik stuur U hiermede met m’n excuses een kladje op
Alles staat er op,maar nog niet op de juist plaats
Ik hoop dat ik tegen vrijdag iets zoals
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=8837
Kan laten zien
Ik wacht nu ongeduldig op een antwoord,maar heb deze middag toch al zelf gebeld naar TN met mijn voorstel.
Daar kreeg ik te horen dat ze geen facturen meer hadden van voor 15/12/2003 en dat ze niet verplicht zijn,hun facturen facturen langer da 5 jaar bij te houden.
En dat ze wachten tot de ombudsman met mijn voorstel komt
Wie weet hier meer over de duur dat facturen moeten bijgehouden worden
Ik zal ook eens een oproep gaan doen naar klanten van TN ,met de vraag of iemand nog zijn telefoon en internet facturen nog heeft van tussen 1/3/2001 en 1/3/2003