Hallo,
Ik heb het volgende voor:
Een tweetal weken terug koop ik bij Esprit nieuwe kleren. Aan de kassa betaal ik met de bankkaart en ik krijg mijn kasticket dat ik heb betaald, nl 104€.
Vandaag krijg ik telefoon van mijn bank met de mededeling dat Esprit hen heeft gecontacteerd ivm met de betaling van twee weken terug. Blijkbaar heb ik met mijn bankkaart slechts 10,4€ betaald. De winkelierster had het bedrag fout ingetikt voor de betaling via bankcontact. Het kasticket vermeld wel 104€. Tijdens de aankoop heb ik niet op het bedrag gelet op het toestel van bankcontact (ik ben zo'n koper die te weinig controleert) en ook mijn rekeninguitreksels had ik nog niet bekeken. Na controle blijkt er inderdaad slechts 10,4€ van de rekening te zijn gegaan. Mijn bank vraagt mij nu om Esprit te contacteren om dit recht te trekken.
Nu zijn mijn vragen:
- kan Esprit dit geld nog terugvorderen. De kassierster heeft een fout begaan en ik niet.
- Kunnen zij aan mijn gegevens geraken (mag de bank mijn gegevens overmaken)?
- Kan Esprit verdere stappen ondernemen als ik hen niet contacteer?
Het is niet dat ik die 90€ niet kan betalen hoor. Alleen vind ik het onnozel dat ik stappen zou moeten ondernemen om dit recht te trekken terwijl de kassierster een fout heeft begaan.
alvast bedankt