foute omvormer zonnepanelen geplaatst

chrisseke
Topic Starter

foute omvormer zonnepanelen geplaatst

#1 , 30 dec 2013 20:34

Circa 1,5 jaar na plaatsing van mijn zonnepaneel installatie, blijkt dat de plaatser een verkeerde omvormer heeft geplaatst die nu moet worden vervangen.

Hoe kan ik een nieuwe omvormer en plaatsing ervan afdwingen van mijn installateur ? Wat zijn de juridische mogelijkheden, kan dit in een kortgeding?

Enig advies is welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 31 dec 2013 09:39

Wat is er verkeerd aan de omvormer ? Wie gaf je de informatie dat de omvormer verkeerd is ? Welke omvormer staat er en welke zou er moeten komen ?

Met een technisch correcte informatie kan je best alvast eerst de PV-leverancier kontakteren met de vraag om het op te lossen. Vervolgens aangetekende ingebrekestelling. Kortgeding lijkt me hier niet geschikt omdat een rechter onmogelijk zelf kan oordelen of de omvormer verkeerd is : bij rechtsgang zal er al zeker een dure door de rechter aangestelde expert aan te pas komen.

Als de PV-leverancier ondertussen al failliet zou zijn is alle moeite verloren moeite.

Vandebos

#3 , 02 jan 2014 20:41

Commentaren die niet ter zake doen aan zaak TS verwijderd.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”