autohandelaar

Bochie
Topic Starter

autohandelaar

#1 , 25 sep 2013 18:34

Onlangs hebben we een wagen aangekocht, na 4 dagen vertelde onze makelaar dat er nog geen inschrijving mogelijk was omdat er nog documenten tekort waren van de douane...het bleek een importwagen te zijn die nog niet ingeschreven was in het land van herkomst. Dat was ons verzwegen en daarom wilden we afzien van de aankoop. De aankoop is gebeurd op zondag en de annulatie hebben we gedaan op donderdag. 4 dagen later dus. De eigenaar van de zaak stemde toe om de aankoop te annuleren en heeft dit op papier gezet. Met de vermelding van "kosteloze annulatie". Vrijdag kwam er een aangetekend schrijven van het DIV...meneer had op donderdag de auto ingeschreven op mijn naam. En nu beginnen ze te dreigen dat de wagen nog steeds op mijn naam staat. De roze kaart heb ik direct na ontvangst naar de eerlijke man gebracht en hij heeft mij een kopie gegeven met vermelding dat ik de kaart heb binnengebracht. Wat kan hij mij nu doen? Zal ik de inschrijving moeten betalen van iets wat ik nooit afgehaald heb?
Alvast bedankt.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bochie
Topic Starter

#2 , 25 sep 2013 21:06

Is er niemand die mij enige duidelijkheid kan geven ?
Mvg

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2013 23:22

Het voertuig is dus WEL ingeschreven blijkbaar.

PS dit is een site waar vrijwilligers vrijwillig in hun vrije tijd antwoorden zoeken.

Reclame

Bochie
Topic Starter

#4 , 26 sep 2013 05:39

Hoi,
Ik begrijp het wel maar vind dit een vervelende situatie. De wagen is volgens mij maar 1 dag ingeschreven geweest want de dag erop kreeg ik de inschrijving van de auto die we erna hebben aangeschaft. Een auto van hetzelfde merk en model maar bij een erkende dealer met heldere garantievoorwaarden. Ik vermoed dat de andere auto dus automatisch uitgeschreven wordt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 sep 2013 22:27

Hebt u de nummerplaat kunnen overzetten op nieuw voertuig?

Bochie
Topic Starter

#6 , 27 sep 2013 21:50

Ja de nummerplaat staat op de wagen die ik nu heb. Het div aanvaard de reden van annulatie niet en moeten dus beide inschrijvingen betalen...

Terug naar “Consumenten Koop”