Ik ben niet helemaal zeker of dit de correcte plaats is om deze vraag te stellen, maar ik ga toch een poging wagen, op hoop van zege.
Enkele maanden geleden heb ik een tweedehands wagen gekocht, maar de papieren blijken kwijt te zijn. De situatie is nogal complex; ik zal proberen samen te vatten:
Persoon A heeft de wagen geschonken aan persoon B, in de mening dat B de wagen voor persoonlijk gebruik nodig had. Vervolgens heeft persoon B de wagen verkocht aan mij (persoon C dus), achter de rug van A.
Bij de verkoop verzekerde B mij dat de papieren in het handschoenenkastje lagen, en ik heb dat ter plekke niet gecontroleerd (dom, ik weet het). Nu blijkt dus dat de papieren ergens verloren geraakt zijn (waarschijnlijk in de garage van B, die wat werk verricht heeft aan het interieur van de wagen).
Omdat ik de wagen nodig heb, zou ik graag nieuwe papieren willen aanvragen, maar ik weet niet of dit mogelijk is. Ik heb gehoord dat de persoon op wiens naam de wagen geregistreerd staat, nieuwe papieren kan aanvragen, indien ze verloren zijn. In dit geval zou dit dus A zijn, en ik heb hem gebeld om dit te vragen, maar hij was zo verontwaardigd dat B de auto verkocht had, dat hij weigert.
Is het mogelijk nieuwe papieren te verkrijgen, zonder een rechtszaak tegen iemand te starten?
Hopelijk kan hier iemand op antwoorden, alvast bedankt voor het lezen.