Niet geleverde matras

Schone slaapster
Topic Starter

Niet geleverde matras

#1 , 21 nov 2007 00:05

Hallo,

Ik bestelde 9 maanden geleden en matras bij een fabrikant en betaalde hiervoor 15% voorschot. Echter de bestelling is nooit geleverd ondanks ik 4x een aangetekend schrijven deed. Hem in gebreke stelde, een schadevergoeding vroeg. Ik heb het dossier aan de vrederechter overgemaakt maar hij kwam niet opdagen. Wat nu ???

Ik heb intussen een andere matras aangekocht omwille van medische redenen van mijn vrouw. Kan ik deze bestelbon nietigverklaren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
master in law

#2 , 21 nov 2007 00:33

Beste ,

Kan u ook even de beslissing van de vrederechter toelichten.
damihi factum dabo tibi ius

Schone slaapster
Topic Starter

#3 , 21 nov 2007 08:56

De zitting was eergisteren. Hij antwoordde erop dat ik een gerechtsdeurwaarder diende aan te stellen. Kan dit ? Ik vermoed dat ik het antwoord nog per brief zal ontvangen.

In mijn laatste aangetekend schrijven had ik volgende eisen naar de verweerster gesteld:
- in gebreke te stellen betreffende het niet-leveren van de ondertekende bestelbon van 24.02.2007 die een uiterste leveringsdatum bevat op 31.03.2007.
- dat ik de ontbinding van de overeenkomst zou aanvragen via dagvaarding nadat de levering na 6 maanden niet-leveren over de uiterste
gevraagde leveringsdatum van 29.09.2007 te zijn gegaan.
- de partijen op te roepen in verzoening het betaalde voorschot betaald aan de verweerster op 24.02.2007 terug te geven ten titel aan de verzoekers.
- evenals de schadevergoeding te bemiddelen zoals vermeld in het aangetekende schrijven van 06.09.2007 en van 14.09.2007 zijnde:
- 0,50 euro per dag over de periode 24.02.2007 t.e.m. 03.09.2007
- 2,00 euro per dag over de periode 04.09.2007 t.e.m. 29.09.2007
- 150,00 euro administratieve kosten
- evenals alle kosten m.b.t. gerechtelijke zaken te belasten.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”