Bij de bestelling van een nieuwe wagen heb ik geopteerd voor een uitvoering met parkeersensoren achteraan. Dat werd netjes op de bestelbon van de nieuwe wagen genoteerd.
Toen wagen werd geleverd stelde ik na een paar dagen vast dat die sensoren niet normaal werken. Bovendien viel het me toen ook op dat die sensoren er anders uitzien dan in de catalogus en ook niet in koetswerkkleur waren. Omdat de dealer in verlof was op dat ogenblik heb ik rechtstreeks de invoerder gecontacteerd met mijn klacht.
Uit dat kontakt is gebleken dat de dealer nooit de bestlling van de parkeersensoren heeft doorgegeven an de invoerder, maar daarentegen op eigen initiatief sensoren van een ander merk heeft geplaatst waarschijnlijker goedkoper dan de originele, maar ik heb wel voor de originele betaald). Nu blijkt bovendien dat de dealer die alternatieve sensoren ook nog verkeerd heeft geplaatst (veel te laag in de bumper) hetwelk de reden is van de slechte werking. Bijgevolg zit ik niet alleen geplaagd met sensoren die iet werken, maar bovendien met vier gaten in de achterbumper van mijn nagelnieuwe wagen.
De invoerder wijst alle verantwoordelijkheid af omdat er bij de bestelling van de wagen geen parkeersensoren werden vermeld door de dealer.
De dealer die ik intussen ook heb gecontacteerd trachtte zich aanvankelijk met wat leugens te redden. Op mijn vraag om de zaakvoerder te spreken bleek die onvindbaar.
Hoe ou ik best handelen in deze aangelegenheid???